ادامه تظاهرات هزاران شهرک نشین علیه دولت نتانیاهو

برای بیست و پنجمین هفته متوالی، هزاران شهرک نشین علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند و این تظاهرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، هزاران شهرک نشین عصر روز شنبه (سوم تیر ماه) برای بیست و پنجمین هفته متوالی علیه دولت بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند.

 

تظاهرات به تل آویو، حیفا، حضره، هرتزلیا، نتانیا، ناهاریا، رهووت، بئرشبا و سایر نقاط گسترش یافت.

 

سازمان دهندگان تظاهرات از تشکیل گروهی به نام «نیروی کاپلان» (اشاره به مکان اصلی اعتراض) خبر دادند که برای اجرای یک سری فعالیت‌های اعتراضی قبل از پایان جلسه تابستانی پارلمان رژیم صهیونیستی در 31 ژوئیه، تلاش خواهند کرد و از جمله اقدامات آنان، بستن فرودگاه بن گوریون، بنادر دریایی، ساختمان های دولتی و تقاطع های جاده ای اصلی است.

 

همچنین 300 نفر از نیروهای پزشک ذخیره هشدار دادند که «اگر دولت نتانیاهو گامی یکجانبه بردارد و از طرح خود برای تضعیف قوه قضائیه عقب نشینی نکند از خدمت کناره گیری می کنند.

 

این تظاهرات در حالی صورت می ‌گیرد که «ائتلاف راست‌گرای حاکم» خود را برای جلسه یکشنبه در کنست آماده می ‌کند و قرار است امروز درباره اصلاح بند قانون محدودکننده اختیارات به اصطلاح بحث  و بررسی شود.

 

به گفته معترضان، دولت نتانیاهو به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در سیستم های حقوقی و قضایی است، تقریباً به طور کامل قدرت بررسی قضایی دیوان عالی را حذف می کند و به دولت اکثریت خودکار در کمیته انتخاب قاضی را می دهد.

 

از  زمان اعلام این طرح در اوایل ژانویه، ده ها هزار شهرک نشین هر هفته تظاهرات می کنند تا متن سیستم های قضایی و آخرین دولت تشکیل شده توسط نتانیاهو را محکوم کنند.

کد خبر 1274647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha