بازخوانی حماسه پدخندق برای آشنایی  مردم و انتقال آن به نسل های آینده یک ضرورت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاسداشت فداکاری های رزمندگان استان در حماسه پد خندق و معرفی از خودگذشتگی ، بازخوانی و انتقال آن به نسل های آینده وظیفه ای همگانی و یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت خواه» امروز (۴ تیر ماه) در آئین گرامی داشت حماسه پد خندق در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد این حماسه برای همیشه در تاریخ ماندگار این مرزبوم به یادگار بماند.
 

وی با بیان اینکه حماسه پدخندق در تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون برگ زرینی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد است گفت:  رزمندگان استان در عملیات غرورآفرین پد خندق حضور گسترده و نقش محوری داشتند به طوری که ۸۷ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند و ۷۸ نفر نیز از سوی دشمن اسیر و دهها نفر هم به افتخار جانبازی نائل آمدند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حماسه ماندگار پدخندق بخشی از تاریخ و هویت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای دفاع از نظام اسلامی است که  باید برای شناساندن تاریخ و هویت رشادت های غیورمردان استان در ذهن نوجوانان و جوانان این دیار تلاش مظاعفی داشته باشیم.
 

عزت خواه بر پاسداشت فداکاری های رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در پد خندق و معرفی حماسه های آنان به نسل جوان توسط فرهنگیان تاکید کرد و گفت: بازخوانی حماسه پدخندق برای آشنایی  مردم این سرزمین و انتقال آن به نسل های آینده رسالتی خطیر است که وظیفه ای همگانی است.
 

گفتنی است در این آئین کلیپی از حماسه سازی های رزمندگان سلحشور استان کهگیلویه وبویراحمد در عملیات پد خندق پخش شد .

کد خبر 1274763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha