اخذ مجوز برای برپایی موکب در اربعین حسینی ضروری است

صحرایی گفت: علاقمندان به راه‌اندازی موکب در استان کرمانشاه برای برپایی موکب در اربعین حسینی در راستای خدمت رسانی به زوار اخذ مجوز ضروری است.

بهمن صحرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره  به برپایی موکب در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی ،گفت:موکب های استان کرمانشاه  در ایام اربعین دو مسیر تردد زوار عتبات عالیات از مرزهای خسروی و مهران مشغول خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات می‌شوند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق ثارالله مسیر نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می‌کنندو در طول مسیر هم موکب هایی هستند که زائران می توانند در آنجا استراحت کنند همچنین در مسیر حرکت زائران در داخل ایران نیز امکان برپایی موکب‌ها وجود دارد و حتی در بازگشت نیز زمانی که پس از اربعین موکب‌های عراقی جمع‌آوری می‌شوند چند روز موکب‌های ایرانی برای زائران ایرانی و خارجی برپا خواهند بود.

 

وی خاطر نشان کرد:کرمانشاه از دیرباز مسیر عتبات عالیات بوده و مردم مومن این دیار افتخار میزبانی از زوار حسینی را داشته و با تمام توان خود را برای پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی آماده می کند.

 

صحرایی تصریح کرد: علاقمندان به راه‌اندازی موکب و نیز صاحبان موکب‌هایی که پروانه‌ آن‌ها منقضی شده، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به آدرس http://mokeb.atabat.org نسبت به دریافت مجوز و یا تمدید پروانه اقدام و برای دریافت راهنمایی یا به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و شهرستان ها مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۳۸۲۵۵۰۵۰ و ۳۸۲۵۶۰۶۰ تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 1274788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha