اجرای طرح «شنبه های جهادی» و «دوشنبه های شهید» در گرگان/ جشن خیابانی غدیر برگزار می شود

سیدالنگی از اجرای طرح «شنبه های جهادی» و «دوشنبه های شهید» در راستای ایجاد ایمان و امید از سوی شهرداری گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سدمحمدرضا سیدالنگی عصر امروز (دوشنبه 5 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری گرگان در سال جاری، گفت: از (22 فروردین) سال جاری طرح «شنبه های جهادی» در شهرداری گرگان با هدف ایجاد ایمان و امید در محلات آغاز شد و شهرداری در هر شنبه با استقرار در یک محله، سعی می کند مشکل آن محله را حل کند.

 

شهردار گرگان افزود: یازدهمین شنبه جهادی شهرداری گرگان این هفته برگزار شد و در این هفته ایستگاه دوام (داوطلبین واکنش اضطراری محلات) افتتاح و از طرح یکشنبه های ایمنی در ایستگاه شماره یک سازمان آتش نشانی رونمایی شد.

 

وی با بیان اینکه در توسعه پایدار شهرها، تاب آوری شهرها از مولفه ها و نکات مهمی است که باید مورد توجه باشد، گفت: هرچه شهروندان در زمان های حساس و بحران ها از آمادگی لازم برخوردار باشند و بتوانند از خودشان دفاع کرده و تاب آوری خودشان را بالا ببرد، نقش تاثیرگذاری در حفاظت بیشتر از جان و مال مردم فراهم می شود.

 

سیدالنگی ادامه داد: طرح «یکشنبه های ایمنی و امداد» و طرح «دوام» توسط سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری گرگان با همکاری هلال احمر و بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط، نقش بسیار مهمی در حوزه آموزش شهروندی و ارتقای ایمنی شهر دارد.

 

وی با اشاره به طرح «دوشنبه های شهید» در گرگان، گفت: در راستای ایجاد ایمان و امید در جامعه 45 شهید در محلات کم برخوردار شهر شناسایی شدند که هر هفته به دیدار خانواده یکی از این شهدا می رویم تا تجدید میثاقی با امام راحل و آرمان های شهدا باشد و مشکلات خانواده شهدا را بررسی کنیم.

 

شهردار گرگان، راه اندازی اتوبوس گردشگری را یکی از اقدامات دیگر شهرداری بیان کرد و افزود: مجوز این مهم گرفته شده و بعد از مشخص شدن شرکت پیمانکار برای بهره مندی مردم راه اندازی می شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری گرگان حمایت از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در دهه کرامت برای اولین بار جشن خیابانی امام رضایی ها در خیابان امام رضا(ع) با حضور پرشور مردم برگزار شد.

 

سیدالنگی اظهارداشت: همزمان با عید غدیر خم نیز جشن خیابانی بی نظیری با همکاری دستگاه هایی همچون فرمانداری، سپاه، حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی از خیابان چهارراه میدان، خیابان امام خمینی(ره) نه سه راه بانک ملی برگزار می شود.

 

وی گفت: بر اساس پیش بینی صورتت گرفته بیش از 30 هزار نفر در این مراسم جشن شرکت خواهند کرد.

 

شهردار گرگان در ادامه پیگیری پروژه شهربازی گرگان، اختصاص 7 میلیارد تومان برای تپه تاریخی قلعه خندان، احیای بافت تاریخی در آفتاب 15، نصب 200 دوربین با اعتبار 24 میلیارد تومان برای مدیریت ترافیک شهر، راه اندازی کافه بانوان در میدان مازندران، تکمیل پارک بانوان با 4 میلیارد تومان اعتبار و اجرای طرح شوق را از پروژه ها و فعالیت های انجام شده و در دست اقدام شهرداری گرگان برشمرد.

 

 

 

 

کد خبر 1274991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha