ساز نواحی ایران در گنبدکاووس کوک شد

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از روز گذشته (سه شنبه ۶ تیر) با حضور جمعی از هنرمندان و گروه‌های موسیقیایی در مجموعه فرهنگی وارنا شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از روز گذشته (سه شنبه 6 تیر) در مجموعه فرهنگی وارنا شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

 

در این رویداد هنری، هنرمندان موسیقی استان های گلستان، قزوین، خراسان شمالی، تهران، قم، سمنان، مازندران و البرز به اجرای برنامه می پردازند.

 

این برنامه ها به مدت سه روز در قالب 4 اجرا از ساعت 17.30 تا 19.30 عصر اجرا می شوند.

 

از این تعداد گروه موسیقی در این جشنواره، 4 گروه موسیقی از اقوام استان گلستان هستند.

 

در روز نخست این جشنواره، موسیقی قزلباش و قزاق به سرپرستی محمد نعیمی و موسیقی ترکمنی به سرپرستی ابراهیم جرجانی از گلستان، تعزیه به سرپرستی‌ ایوب حاج‌علی از قزوین و دوتار به سرپرستی محمود صادقی از خراسان به روی صحنه رفتند.

 

در دومین روز این جشنواره، موسیقی گمیشان به سرپرستی تاج‌محمد یلقی از گلستان، غزل‌خوانی به سرپرستی نصرت‌الله زرگر و رضا کدخدا از تهران، ‌موسیقی زورخانه به سرپرستی مرشد امیرفردی از قم و موسیقی چوپانی به سرپرستی اصغر حاتمی از سمنان ) اجرا می کنند.

 

در سومین روز این جشنواره نیز، موسیقی کتولی به سرپرستی محمدرضا برزگر از گلستان، موسیقی مازندران به سرپرستی سعدی صادقی و حرمت یوسفی از مازندران، ‌موسیقی البرز به سرپرستی عاشیق ایمران حیدری و دوتار خراسان شمالی به سرپرستی علیرضا سلیمانی به روی صحنه می روند.

 

نخستین نشست پژوهشی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران(منطقه یک) با سخنرانی محمدعلی مرآتی، دبیر جشنواره و حسام‌ رضایی پژوهشگر حوزه موسیقی‌شناسی قومی برگزار شد.

 

کد خبر 1275265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha