نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره هتک حرمت به قرآن در سوئد

سازمان همکاری اسلامی نشست فوق العاده‌ای را هفته آینده برای بررسی پیامدهای هتک حرمت به قرآن کریم در جده عربستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: نشست فوق العاده ای هفته آینده به دلیل سوزاندن یک نسخه قرآن کریم در سوئد برای کمیته اجرایی در جده عربستان برگزار خواهد شد.

 

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: این نشست برای بررسی تدابیری درباره عواقب حادثه سوزاندن قرآن کریم که اولین روز عید قربان در سوئد رخ داد، خواهد بود.

 

در این بیانیه آمده است: این نشست به درخواست عربستان به عنوان رئیس اجلاس اسلامی در دوره کنونی انجام می شود و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی هفته آینده نشست فوق العاده ای را بدون تعیین روز مشخص برگزار خواهد کرد.

 

سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به خطرات اینگونه اقدامات که احترام متقابل و دوستی بین ملت‌ها را تضعیف می کند و با تلاش‌های بین المللی برای گسترش ارزش‌های مدارا و اعتدال مغایرت دارد، هشدار داد.

 

این سازمان همچنین بر التزام بر اصل سازمان ملل برای تقویت و احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همگان در سطح جهانی بدون تبعیض نژادی یا زبان یا جنسیتی و مذهبی تاکید کرد.

 

روز چهارشنبه یک فرد سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا»(37 ساله) در استکهلم در نخستین روز تعطیلات عید قربان یک نسخه قرآن را پاره کرد و در مسجد اصلی استکهلم سوزاند. این اقدام پس از مجوز رسمی پلیس سوئد برای برگزاری تجمع انجام شد.

کد خبر 1275533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha