سید فضل الله، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

سید فضل الله، روحانی برجسته لبنانی در بیانیه ای سوزاندن قرآن کریم در سوئد را که با ارزش ها در تضاد است و فقط بر پایه نفرت است، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سید «علی فضل ‌الله» روحانی برجسته لبنانی و فرزند مرحوم علامه سید «محمد حسن فضل الله» در بیانیه ای سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم و تاکید کرد: «تجاوز به مقدسات در زمره آزادی قرار نمی گیرد. آزادی بیان و عقیده ای که ناقض ارزش‌های انسانی، اخلاقی و قانونی است و تنها بر اساس نفرت استوار است با ارزش‌هایی که ادیان و حقوق بشر در جهان معاصر از آن تمجید می کنند، در تضاد است.

 

در این بیانیه آمده است: «دولت سوئد و دیگر دولت‌های غربی در مقابله با چنین رویکرد افراطی که حامل افکار نژادپرستانه خصمانه با آزادی و کرامت انسان است، منفعل عمل می کنند و برای هیچ‌ گونه قداست مذهبی، معنوی و اخلاقی ای ارزش قائل نیستند. آنها باید بدانند که اینگونه اقدامات تبعات منفی جدی خواهد داشت، مگر اینکه تدابیری اتخاذ شود که امکان مهار آن را در سطوح حقوقی، فرهنگی و سیاسی فراهم کنند.»

 

در ادامه بیانیه، سید فضل الله از دولت‌ها، مراجع دینی و نهادهای اسلامی خواست تا مسئله خود را حل و فصل کنند و برای مقابله با این گونه سوءاستفاده‌های مکرر اقدام مؤثری داشته باشند و در سطح بین ‌المللی نیز کشورهای ذی ‌ربط را به مقابله با این پدیده سوق دهند و جلوی این تخلفات را بگیرند.

 

وی تاکید کرد: اینگونه هتک حرمت ها تاثیر منفی در روابط متمدنانه مسلمانان و غرب دارد  وبه همزیستی داخلی در برخی کشورهای غربی لطمه می زند.

 

سید فضل الله از مسلمانان نیز خواست در دام کسانی که می خواهند آنها را به سوی خود بکشانند، نیفتند، زیرا این کار به افزایش شکاف و تنش در این کشورها کمک می کند و منجر به رشد گرایش های نژادپرستانه و افراطی گری می شود.

کد خبر 1275625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha