توهین‌کنندگان به قرآن در مقابل اسلام عاجز و ناتوان هستند

حجت الاسلام نوفرستی گفت: توهین‌کنندگان به قرآن در مقابل اسلام و کتاب خداوند عاجز و ناتوان هستند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان از خراسان جنوبی با محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن در سوئد، اظهار داشت: قرآن وحی الهی و اندیشه اسلام است که به جهانیان ارائه می‌شود اگر کشورهای اروپایی و مدعیان آزادی در مقابل آن اندیشه‌ای دارند باید به میدان بیاورند اما سوزندان قرآن و اهانت به آن نشان‌دهنده ناتوانی و عاجز بودن توهین‌کنندگان در مقابل اسلام است.

 

وی با تأکید بر اینکه سوزاندن قرآن کریم جسارت به مکتب اسلام و رهبران الهی است، گفت: دشمن شاهد تاثیرات انقلاب اسلامی و جریان حق در سطح جهان است و چون دیگر نمی‌توانند از جهل مردم به نفع خود استفاده کنند لذا می‌بینید کشورهای اروپایی این جسارت‌ها را به ساحت قرآن می‌کند.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه دشمنی‌ها هرگز نور قرآن را خاموش نمی‌کند، ادامه داد: خشم مردم در اعتراض به هتک حرمت قرآن در فضای حقیقی و مجازی، واکنش کشورهای اسلامی، اقدامات دیپلماسی و پیام و بیانیه‌های مراجع عالیقدر در محکومیت این اقدام هتاکانه و توهین آمیز تاثیرگذار است و نباید در مقابل آن سکوت کرد.

 

قابل ذکر است؛ هم‌زمان با عید قربان "سلوان مومیکا" ۳۷ ساله یک مهاجر عراقی – سوئدی در میدان "مدبورجارپلاتسن" در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، اقدام به آتش زدن قرآن کرد. سلوان مومیکا در این اقدام که بر اساس اعلام رسانه‌های خبری حدود ۲۰۰ نفر در محل آن حضور داشتند، صفحات قرآن را پاره کرد و آنها را به آتش کشید.

 

وی برای این کار خود مجوز پلیس را گرفته بود. پلیس سوئد قبل از این با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی و آتش زدن قرآن مخالفت می‌کرد، اما دو هفته قبل، دادگاه، حکم پلیس را لغو کرد و گفت قرآن سوزی در راستای آزادی ابراز نظر است که قانون اساسی سوئد آن را تضمین کرده است.

 

هتک حرمت به قرآن کریم و سوزانده شدن این کتاب آسمانی توسط این افراطی سوئدی، موجی از اعتراضات را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است؛ اعتراضاتی که همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1275960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha