زد وبند سیاسی با خارجی ها در لبنان جواب نمی دهد

هر جریانی که بخواهد در مقابل جریان مقاومت بایستد و یا به نوعی بخواهد با طرف خارجی ، یک نوع زد و بندی و یا تعاملی را ایجاد کند، طبیعی است که آن جریان نمی‌تواند در صحنه سیاسی لبنان ادامه حیات دهد.

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی‌های سیاسی در لبنان به خبرنگار شبستان گفت: دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای در امور لبنان می‌تواند به پیچیدگی اوضاع لبنان بینجامد، ضمن اینکه در لبنان جریان مقاومت یک جریان کاملا اصیل و ریشه‌داری است.

 

وی اظهار کرد: جریان مقاومت توانست در دو دهه گذشته نقش مهمی را در آزادسازی سرزمین‌های اشغالی لبنان ایفا کند.

 

جلالی با بیان اینکه جریان مقاومت یک جریان کاملا مقبول و مورد پذیرش مردم است، اظهار کرد: هر جریانی که بخواهد در مقابل جریان مقاومت بایستد و یا به نوعی بخواهد با طرف خارجی ، یک نوع زد و بندی و یا تعاملی را ایجاد کند، طبیعی است که آن جریان نمی‌تواند در صحنه سیاسی لبنان ادامه حیات دهد.

 

وی با بیان اینکه ترور رفیق حریری یک توطئه بود، گفت: ترور حریری یک توطئه‌ای بود که به وسیله آن سوریه و جریان مقاومت و حزب‌الله را تضعیف کنند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنها در گام نخست سوریه را متهم کردند و در مورد سوریه اقدامات خودشان را انجام دادند و بعد به سراغ حزب‌الله آمدند.

 

وی ادامه داد: هیچ تردیدی در این وجود ندارد که ترور رفیق حریری یک توطئه اسراییلی بود و کسی که در جریان این ترور محکوم است اسراییل است و آمریکا.

 

نماینده شاهرود در خانه ملت خاطرنشان کرد: چون جریان مقاومت جریان ریشه‌دار، مردمی و اصیل اسلامی است بدون تردید این جریان به رشد و شکوفایی خودش ادامه خواهد داد و در جریان تعیین نخست‌وزیر آینده لبنان این جریان تعیین‌کننده است.

پایان پیام/


 

کد خبر 13000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha