کلید حل بحران سیاسی لبنان در دست رایزنی های منطقه ای

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کردند: بحران لبنان مسئله ای منطقه ای است و باید به صورت منطقه ای بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ علی اکبر صالحی در کنفرانس خبری مشترک با «احمد داوود اوغلو» همتای ترک خود در آنکارا با اشاره به دخالت بازیگران خارجی در بحران لبنان، گفت: ما متاسفیم که پیشنهاد عربستان و سوریه مورد قبول واقع نشد.
صالحی با ابراز امیدواری در خصوص بازنگری این پیشنهاد، افزود: این مسئله ای منطقه ای است و باید به صورت منطقه ای بررسی شود.
وی تاکید کرد: ما نفعی از حضور بیگانگان در این مسئله نمی بینیم و طبیعی است که انتظار داشته باشیم از این موضوع دور بمانند.
همچنین «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با تاکید بر حل منطقه ای بحران لبنان، درباره مسئله هسته ای ایران افزود: ترکیه از دیرباز درباره موضوع مذاکرات هسته ای در ارتباط نزدیک با ایران بوده است.
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه برگزاری نشست 1+5 ، برای دیدار رسمی یک روزه، دیشب عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.
بنا بر گزارش شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران؛ وی دوشنبه شب در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
علی اکبر صالحی روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را رابطه ای عمیق و تاریخی ذکر کرد و بـا اشاره بـه ظرفیتهای بـالای موجود در روابـط دو کشور به حجم ده میلیارد دلاری روابط تجاری اشاره و بر تحقق خواست رؤسای جمهور دو کشور در زمینه توسعه حجم روابط تجاری به سطح 30 میلیارد دلار تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی موضوعات موجود در روابط دو کشور نظیر موضوعات مرزی و گشایش دروازه های مرزی جدید و همچنین تسهیل در بهره برداری کاملتر از ظرفیتهـای حمل و نقل و ترانزیت ، زمینه های گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار داد.

صالحی همچنین در این دیدار آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان را نیز مورد بحث قرار داد و بررسی آخرین تحولات برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان از دیگر موضوعات مورد گفتگوی صالحی و داوود اوغلو در این دیدار بود که طی آن سرپرست وزارت امور خارجه بـا اشاره بـه بـازدید اخیـر نمایندگان تشکلها و گروههـای مختلف بین المللی از تأسیسات هسته ای کشورمان این حرکت را در ادامه روند روشن سازی اذهان در جهت نشان دادن شفـافیت جمهوری اسلامی ایران در روند موضوعات هسته ای خود دانست.

 

پایان پیام/

کد خبر 13450

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha