راه حل نصرالله در مقابل فتنه های احتمالی لبنان

در جریان نشست روسای سه کشور ترکیه، قطر و سوریه برای بررسی بحران سیاسی لبنان سید حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان از احتمال فتنه های جدید خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال استعفای 11 نماینده کابینه لبنان بار دیگر بحران در منطقه جدی شد و سران ترکیه، قطر تصمیم گرفتند تا برای بررسی و حل بحران در دمشق گردهم آیند.
سلجوق اونال، سخنگوی وزات امور خارجه ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه امروز دوشنبه(27 دی) عازم دمشق شد تا با شیخ حمدبن خلیفه آل ثانی، امیر قطر وبشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار داشته باشد.
در این دیدار قرار است سران کشورهای سوریه، قطر و ترکیه درباره مسئله لبنان با یکدیگر گفتگو کنند.
سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان نیز شب گذشته(یکشنبه 26 دی) درباره بحران پیش آمده سخنرانی کرد و گفت: دولت سعد حریری به دلیل آنکه از ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای عالی دادگستری ناتوان ماند از صلاحیت لازم برای روبه رو شدن با کیفر خواست دادگاه حریری برخوردار نبود.
وی افزود: وظیفه ملی و اخلاقی ما این بود تا در سقوط دولت (سعد حریری) همکاری کنیم و گروه هشت مارس نیز بر این عقیده است که حریری به عنوان نخست وزیر دولت جدید معرفی نشود.
سید حسن نصرالله گفت: با صدور کیفر خواست دادگاه حریری ما نیز دست به کار می شویم و از کرامت، وجود و آبروی خود دفاع خواهیم کرد.
وی در عین حال تصریح کرد که گروه سعد حریری باید منافع حزبی خود را کنار گذاشته و شرایطی را فراهم نماید تا لبنان به سوی فتنه حرکت نکند.
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد: آینده لبنان تنهادر سایه گفتگو و تفاهم و همکاری و مثبت اندیشی ساخته می شود و باید از رویدادهای منطقه درس عبرت گرفت.
سید حسن نصرالله با بیان این که با استعفای 11 وزیر،دولت سعد حریری ساقط شد؛ افزود: قرار است روز دوشنبه رایزنی های «میشل سلیمان» رئیس جمهوری لبنان با نمایندگان مجلس به منظور مشخص شدن نخست وزیر دولت جدید آغاز شود.
بنابرگزارش الاسلام الیوم، حریری پیش از این با اردوغان در یک جلسه محرمانه دو ساعته درباره لبنان با یکدیگر گفتگو کردند.
اردوغان نیز تاکید دارد که ترکیه نقش فعالی در برطرف کردن بحران و ایجاد آرامش در لبنان دارد.
پایان پیام/


 

کد خبر 13050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha