اعزام ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد مازندران به نمایشگاه کتاب

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، از اعزام ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، امروز(20 اردیبهشت ) به خبرنگار شبستان گفت: کتاب در تربیت جوانان و نوجوانان موثر بوده و بهترین رسانه ای محسوب می شود که قابل حمل و نقل است.

 

وی اظهارکرد: تجهیز کتابخانه های مساجد به کتاب های دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره موجب جذب جوانان و نخبگان فرهنگی شده و در اجرای برنامه های فرهنگی و دینی موثر است.


این مسئول کتابخوانی را به عنوان یک فضیلت در سطح جامعه دانست، و تاکیدکرد: اگر مجموعه هایی برای نهادینه کردن هنجارهای اجتماعی تلاش می کنند، باید سعی کنند تا مطالعه را نیز به عنوان یک هنجار اجتماعی و یک فضیلت مطرح کنند.

وی وجود کتابخانه ها در مساجد را امری ضروری و بسیار لازم برشمرد و اظهارکرد: تاسیس کتابخانه در مساجد براساس سیره نبی مکرم اسلام(ص) است، زیرا این امر نشان می دهد که مسجد، کنش های دینی و رفتاری افراد را سامان می دهد.

فوقی با بیان اینکه کتابخانه، نیاز فرهنگ عمومی را در همه اقشار برطرف می کند، ابرازکرد: افراد در هر سطح علمی که باشند نیاز به مطالعه دارند و وجود کتابخانه ها در کنار مساجد با وجود حضور اقشار مختلف مردم با سطح علمی گوناگون در مسجد، موجب رفع این نیاز آنان می شود.

 

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: فرهنگ تحقیق و مطالعه، فرهنگ مورد توصیه اسلام برای همه اقشار سنی است.


وی بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به جهاد همگانی دارد و همه مسئولان و مردم باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.


فوقی ابرازکرد: کتابخانه مساجد، محل روشنگری و ایجاد بصیرت و بیداری و حرکت دادن آحاد جامعه به ویژه جوانان در راستای اهداف و برنامه های حکومت اسلامی است که در این راستا مسئولان فرهنگی باید در ترویج و نشر اهداف این مکان ها اهتمام ورزند.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، تاکیدکرد: کتابداران مساجد باید به عنوان سنگربان فرهنگی به مسجد و کتاب اهمیت داده و آن دو را جدا از هم تلقی نکنند و در ارتقای بیش از پیش کتابخانه ها که تحت پوشش دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می کنند، تلاش کنند.

وی از اعزام ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد و یادآورشد: جامعه پیشرفته، جامعه ای است که اصحاب صاحب نظر و اهل علم داشته باشد.

فوقی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی در سلامت روانی و اخلاقی فرد و جامعه و تعلیم و تربیت مؤثر است که در این راستا ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی تقش مهمی دارند.
 

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بااشاره به اینکه ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: به روز بودن کتابخانه های کانون های مساجد سبب حضور بیشتر جوانان در مساجد می شود.


وی از مدیران و ائمه جماعات کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان سنگربان فرهنگی مساجد یاد کرد، و گفت: آنها با آگاهی از علم روز، پاسخگوی نیاز جوانان باشند.


پایان پیام/

کد خبر 131262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha