پنج مسجد توسط خیرین مسجد ساز در خوی احداث می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، احداث مسجد را رکن اصلی پیشرفت فرهنگی دانست و گفت: پنج مسجد توسط خیرین مسجد ساز در خوی احداث می شود.

حجت الاسلام فخری مدیرکل تبیلغات اسلامی آذربایجان غربی، به خبرنگار شبستان گفت: تا کنون 13 باب مسجد توسط خیرین مسجد ساز در شهرستان خوی احداث شده است که پنج باب آن امسال به بهره برداری رسیده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های دولت وقت در راستای مسجد محور کردن فعالیت های جامعه، افزود: در جامعه کنونی ما مسجد به عنوان یک الگوی ارزشی شناخته شده است.


فخری، ادامه داد: زمانی که محور اصلی و نقطه عطف اکثر فعالیت های اجتماعی ما از مسجد آغاز شود، می توانیم جایگاه عمیق مساجد در جوامع اسلامی را به جوانان جامعه که همواره در خطر تهاجم فرهنگی هستند به درستی و به صورت عملی آموزش دهیم.


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، مسجد را مهد افکار نو فرهنگی دانست و اظهار داشت: فعالیت های مسجدی اگر به درستی هدایت و پشتیبانی شود، بستر اصلی اندیشه سازی و اندیشه پروری فرهنگ اسلامی می شود.


وی اظهارداشت: مسجد نخستین نهادی است که از صدر اسلام تاسیس شده است و نهاد فرهنگی در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی قدرت وحدت بخشی اجتماعی خود را به اثبات رسانند.


این مقام مسئول، ضمن قدردانی از افراد خیر و مخصوصا خیرین مدرسه ساز، خاطر نشان کرد: انجام اینگونه فعالیت های عظیم فرهنگی علاوه بر توفیق های اخروری فیوضات بزرگ دنیوی نیز به دنبال دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 13321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha