برگزاری نشست بانوان فرهیخته فعال فرهنگی در ایلام

نشست جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی با حضور اعضای این جمعیت و مشاوران امور بانوان در دستگاه های فرهنگی و اجرایی در استانداری ایلام، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، زهرا نادری، مشاور استاندار و از اعضای جمعیت بانوان فرهیخته این استان، صبح امروز(28 ادریبهشت) در این نشست، گفت: جمعیت بانوان به منظور ترویج ارزش های نظام اسلامی به صورت غیر دولتی، غیر سیاسی و مردمی، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی انجام می دهند.


وی، اظهار کرد: اعضای این جمعیت بر اساس تخصص و علاقه مندی در 3 کارگروه علمی و پژوهشی، گروه فرهنگی و اجتماعی و گروه ورزش و تفریحات سالم فعالیت کرده و در هر ماه یک جلسه برگزار می کنند.


نادری حضور در جشنواره های ملی و بین المللی، ارائه بیش از 9 مقاله علمی و پژوهشی، ساماندهی شبکه تبلیغی در برنامه های مذهبی، راه اندازی وبلاگ جمعیت و برگزاری نشست های مختلف را از جمله برنامه های این جمعیت در سال گذشته عنوان کرد.


مشاور استاندار بر توجه ویژه به طرح ها و برنامه های جمعیت، اختصاص اعتبار ویژه به برنامه ها و فعالیت های حوزه زنان، حمایت از تالیفات و اختراعات اعضای این جمعیت به عنوان خواسته ها و مشکلات حوزه زنان تاکید کرد.


محمدی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این نشست به بحث مهم و تاثیرگذار فرهنگ دینی (زنان و خانواده) اشاره کرد و افزود: احادیث و آیات متعددی در قرآن کریم به اثرگذاری زنان و تاثیر مهم آنان بر فرهنگ و خانواده اشاره کرده است.


وی صبر، انفاق، عفاف، تربیت فرزند صالح، اخلاص در ایمان را از ویژگی زنان مومن عنوان کرد و یادآور شد: زنان در جامعه اسلامی همواره با حفظ حجاب و عفاف خود می توانند در زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در وسح جامعه فعالیت کنند.


گفتنی است، در پایان اعضای جمعیت بانوان فرهیخته پیشنهادات و نظرات خود را به منظور پیشبرد برنامه های فرهنگ دینی در سطح این استان مطرح کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 133871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha