قیمت خرید تضمینی گندم ازکشاورزان به چهار هزار و 200 ریال رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طی پیگیری و مکاتبه با رئیس جمهور در هیئت دولت نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در هرکیلوگرم 250ریال افزایش یافت.

عادل عبدایمانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به خبرنگار شبستان گفت: از آنجایی که کشاورزان به قیمت خرید تضمینی 395 تومانی گندم امسال اعتراض داشتند، طی پیگیری و مکاتبه با رئیس جمهور در هیئت دولت موضوع کم بودن قیمت خرید تضمینی مطرح شد.

 

وی تصریح کرد: افزایش نرخ تضمینی خرید گندم از زارعان به صورت مشترک از وزارتخانه های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مطرح شده بود که با بررسی های انجام گرفته مورد موافقت هیات وزیران قرار گرفت.

 

عبدایمانی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم امسال از سه هزار و 950 ریال به چهار هزار و 200 ریال افزایش خواهد یافت که در مقایسه با نرخ قبلی افزایش قابل توجهی دارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به بارندگی های جوی خوب در استان اردبیل اظهار امیدواری کرد که امسال حدود 660هزار تن گندم در سطح استان اردبیل استحصال شود.

 
گفتنی است سطح زیر کشت گندم در استان اردبیل حدود 373هزار هکتار است که از این میزان 290هزار هکتار دیم و 83هزار هکتار آبی است.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 136069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha