مرمت 10 مسجد تاریخی در استان مرکزی

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی از مرمت 10 مسجد تاریخی در استان مرکزی خبر داد.

محسن رحمتی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: طی دو هفته آینده مرمت و ساماندهی این مساجد آغاز خواهد شد.


وی با بیان این که مساجد تاریخی استان مرکزی در 10 ردیف به پیمانکار واگذار شده یا در حال واگذاری است، افزود: با ابلاغ اعتبار 800 میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی، مرمت و ساماندهی 10 مسجد تاریخی استان آغاز خواهد شد.


معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به این که تمام این مساجد در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند، افزود: مرمت اضطراری مساجد ثبتی شهر اراک با اولویت "مسجد شیخ ابوالحسن" و "مسجد آخوند" آغاز می شود.


رحمتی ادامه داد: مرمت و ساماندهی "مسجد جامع ساوه" و "مجموعه مسجد انقلاب" در این شهر با تأکید بر "مسجد سرخ" و "مسجد حاج فرج" از جمله مساجد دیگری است که در این مرحله مرمت خواهند شد.


وی همچنین مرمت و ساماندهی "مسجد جامع شش ناو" و "مسجد وقف‌محله" در شهرستان تفرش، مرمت و ساماندهی "مسجد اعظم چلسبان" و "مسجد چال مأمونیه" در شهرستان زرندیه، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع نراق" از توابع شهرستان دلیجان را از دیگر مساجد مورد نیاز مرمت، در این فاز عنوان کرد.


رحمتی اظهار کرد: "مسجد جامع نیم‌ور" از توابع شهرستان محلات و مرمت و ساماندهی "مسجد جامع گرکان" از توابع شهرستان آشتیان دیگر مساجدی هستند که در این فاز مرمت خواهند شد.


معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: مرمت و ساماندهی این مساجد تاریخی در استان مرکزی تا پایان سال مالی 90 به پایان خواهد رسید.


پایان پیام/

کد خبر 139735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha