برگزاری جشنواره گل گیاه در محلات

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از برگزاری جشنواره گل و گیاه درمحلات خبر داد.

سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از برگزاری جشنواره گل و گیاه در شهرستان محلات خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این برنامه از جمله برنامه های فرهنگی ستاد اجرای خدمات سفر استان در تابستان جاری است.
 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره بعد از دو سال وقفه برگزار می شود، افزود: شهرستان محلات در شهریور ماه سال جاری با دیگر میزبان جشنواره گل و گیاه می شود.


این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حضور گردشگران داخلی و خارجی، ادامه داد: این جشنواره با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی و پویایی اقتصاد منطقه ای برگزار خواهد شد.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه شهرستان محلات به عنوان بزرگ‌ترین منطقه تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در کشور است ادامه داد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های بین‌المللی گل و گیاه نقش موثری در جذب مسافر و گردشگران داخلی و خارجی و همچنین معرفی تولیدات، بازاریابی و رایزنی به منظور صادرات دارد.


حسینی بیان کرد: این جشنواره به همت این اداره کل و با اقدامات جدی و موثر فرمانداری محلات و همکاری ارگان‌های مختلف از 24 شهریور ماه آغاز و تا 29شهریور ادامه دارد.


شهرستان محلات منطقه کردشگری با تاریخی کهن
به گزارش خبرنگار شبستان از اراک شهرستان محلات با 2079 کیلومتر مربع مساحت در جنوب شرقی استان مرکزی قرار دارد و علاوه بر داشتن آب و هوایی مطبوع و داشتن چشمه‌های آبگرم، روایتی از تاریخ کهن‌سال این مرز و بوم و همواره میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

 

این شهرستان به دلیل وجود آب و هوای خوب و داشتن باغات گل و گیاه همواره میزبان گردشگران است و علاوه بربعد گردشگری و تولید گل، صنایع سنگ این شهرستان نیز از دیگر توانمندی‌های این شهرستان محلات است.
 

آثار باستانی محلات
ستون‌های خورهه، آتشکده آتشکوه، بند باستانی نیمور، قلعه جمشیدی، سنگ نوشته های تاریخی، قلعه آقا خان، یخچال نیمور،امامزادگان اسماعیل(ع)، ‌عبدالله(ع) ، محمد(ع)، فضل و یحیی(ع)، امامزاده موسی(ع) و مسجد جامع محلات و نیمور مربوط به دورهای تاریخی پس از اسلام از جمله آثار باستانی و دیدنی این شهرستان هستند.
 


چشمه آب گرم محلات با خاصیت درمانی و تفریحی
در میان دیدنی‌های استان مرکزی چشمه آبگرم محلات از شهرتی دیرینه برخوردار است و سالانه گردشگران زیادی را به ویژه در ایام تعطیل و نوروز باستانی رهسپار این شهر می کند.

چشمه آبگرم جوشان محلات با خاصیت درمانی و تفریحی محور اصلی گردشگری در این شهرستان و استان است که در فاصله 15 کیلومتری شمال شرق محلات در کنار ارتفاعات بلند منطقه قرار دارد و مسافران زیادی به امید بهبودی و رفع بیماری به این چشمه روی می‌آورند.


با توجه به سابقه طولانی این چشمه در میان مردم و علاقمندان، درکتاب های تاریخی به خواص درمانی این چشمه اشاره شده است.


ترکیبات آب این چشمه شامل سولفات کلسیک و از دسته آبهای هیپرترمال است و در درمان بیماری های نقرس و بیماری های کبدی، صفراوی، کلیوی و دستگاه گوارش موثر است.
  

سرچشمه محلات از دیگر مکان های تفریحی و گردشگری

سرچشمه محلات از چشمه‌های پر آب طبیعی استان مرکزی است که در شمال این شهر و در دامنه رشته کوه هفتاد قله قرار داد، این سرچشمه در بلندترین نقطه شهری محلات قرار گرفته و مکانی بسیار مناسب و خوش آب و هوایی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده است.

آب زلال سوغات سرچشمه است و مسافران پس از استفاده از آبگرم محلات برای استراحت به سرچشمه می روند.


پایان پیام/
 

کد خبر 392398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha