حضور هنرمندان مرکزی در همایش بین المللی تهران

مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از حضور هنرمندان این استان در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ مجتبی رضوانی٬ مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی٬ (7اسفند) در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر استان مرکزی٬ با اعلام این خبر گفت: همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری تهران از 16 اسفند به مدت 3 روز با حضور هنرمندان استان مرکزی برگزار می شود.


وی ادامه داد: در کنار این همایش٬ نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی و دیگر استان ها بر پا خواهد شد.


دبیر ستاد تسهیلات دائمی سفر استان مرکزی همچنین از اجرای موسیقی محلی استان مرکزی 19 اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های برج میلاد با حضور مسوولان کشوری خبر داد و افزود: در کنار اجرای موسیقی محلی٬ برنامه های آیینی و برپایی سفره هفت سین نیز انجام می شود.


رضوانی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشنواره «بهار مهر» در این استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در آستانه نوروز 92 و از 28 اسفند ماه سال جاری تا 5 فروردین در اراک برگزار می شود.


وی با بیان اینکه در این جشنواره آداب و رسوم٬ سنت ها٬ موسیقی محلی و صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود٬ گفت: در این جشنواره استان های همجوار همچون همدان٬ لرستان٬ کهکیلویه و بویر احمد٬ چهارمحال بختیاری و کرمانشاه در جهت مبادله هنر سنتی و تجربیات حضور خواهند داشت.


مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه این جشنواره با حضور پر شور عشایر استان مرکزی برگزار خواهد شد٬ ادامه داد: در این جشنواره موسیقی سنتی٬ بازی های بومی و محلی و صنایع دستی برای بازدید عموم علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.


گفتنی است٬ در این جلسه اعضای ستاد تسهیلات دائمی سفر استان مرکزی هر یک به اختصار فعالیت های پیش بینی شده خود برای ایام نوروز را ارایه کردند.


پایان پیام/

کد خبر 232202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha