مرمت و ساماندهی 2 مسجد تاریخی در زرندیه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از مرمت و ساماندهی 2 مسجد تاریخی در شهرستان زرندیه این استان خبر داد.

مجتبی رضوانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر، گفت: مرمت و ساماندهی مسجد اعظم چلسبان و مسجد چال مامونیه از اوایل خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.


وی ادامه داد: این بناها با ابلاغ اعتبارات ملی مرمت مساجد تاریخی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی قرار گرفت.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به این که فاز نخست هر 2 مسجد در حال انجام است، افزود: مرمت و استحکام بخشی پی و بام بنا، مرمت و ساماندهی بدنه های حیاط از اقداماتی است که در مسجد اعظم چلسبان در حال اجرا است.


رضوانی خاطرنشان کرد: مرمت و استحکام بخشی جرزها، پایه ها و بام بنا، مرمت و ساماندهی بدنه‌های داخلی، کف سازی و نمای داخل حیاط نیز از اقداماتی است که در مسجد چال مامونیه شهرستان زرندیه در دست انجام است.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای مسجد اعظم چلسبان 300 میلیون ریال و مسجد چال مامونیه 200 میلیون ریال است.


پایان پیام/

کد خبر 153013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha