تصویب طرح جامع عفاف و حجاب در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی، از تصویب طرح جامع عفاف و حجاب در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز (28 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه به ویژه شهید بهشتی، بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: طرح جامع عفاف و حجاب در استان مرکزی تصویب شده که کمیسیون مربوطه در حال انجام کارهای مربوط به این طرح است.

 

وی مرحله اول این طرح را ویژه ادارات دولتی دانست و افزود: این طرح ابتدا از بدنه دولت و کارکنان دولتی آغاز می شود و سپس در کل جامعه با رویکرد فرهنگی و خود اقدامی به اجرا در خواهد آمد.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم، اضافه کرد: همه مسایل باید مطابق با موازین اسلامی باشد و اگر برخلاف قانون باشد دستگاه قضای به منظور ایجاد نظم و امنیت در جامعه وارد عمل می شود.


رئیس کل دادگستری استان مرکزی به آمار پرورنده های وارده به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در سال 90 مجموع پرونده های که به دستگاه قضایی وارد شد، 225 هزار و 263 فقره بود که با پرونده هایی که وارد اجرای احکام حقوقی و کیفری شده به 266 هزار و 270 فقره می رسد.

 

وی افزود: در سال گذشته از مجموع پرونده های وارد شده، 219 هزار و 995 پرونده مختومه شده که با پرونده های مختومه اجرای احکام جمعا به 261 هزار و 49 پرونده رسیده است که پرونده های مختومه افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته در محاکم بدوی، 2 درصدی در دادگاه‌های تجدید نظر و 14 درصدی در دادسراها داشته است.


حجت الاسلام مظفری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دستگاه قضا برخورد با متصرفین اراضی ملی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 809 هکتار از اراضی ملی استان به ارزش یک میلیارد تومان از متصرفین خلع ید شد.


رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی در دادگستری استان گفت: این شورا برنامه‌های خوبی را به مرحله اجرا در آورده است که خلع ید متصرفین از 2 هزار و 181 هکتار از اراضی ملی به ارزش ریالی یک صد میلیارد تومان در سال گذشته از جمله این اقدامات بوده است.

 

حجت الاسلام مظفری گفت: از زمان تشکیل این شورا تاکنون 18 هزار هکتار از اراضی دولتی خلع ید شده است.

 

وی به پرونده های مسن "پرونده های مربوط به سال های گذشته" اشاره کرد و گفت: یک هزار و 328 پرونده مسن از 10 سال گذشته در دادگستری استان وجود داشته که تلاش‌های فراوانی برای مختومه شدن این پرونده‌ها صورت گرفته و طی آن تعداد این پرونده‌ها به 313 فقره کاهش یافت. 

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه در بخش بازرسی نیز در دادگستری استان مرکزی فعالیت های خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: در استان بازرسی آموزشی و بازرسی انتظامی انجام می شود که در بازرسی آموزشی عملکرد قضات و مدیران دفاتر و کارمندان سالانه 2 بار بازرسی می شوند و نتیجه این بازرسی با دید آموزشی به تهران منعکس می شود.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه این بازرسی ها در راستای ارتقاء سطح فعالیت قضات و کارمندان انجام می شود، اضافه کرد: بازرسی قضایی ویژه قضات با دید انتظامی، بررسی نقاط ضعف و قوت، کیفیت آرا، میزان نقض آرا مورد بازرسی قرار می گیرند و به دادسرای انتظامی قضات منعکس می شوند.

پایان پیام/

 

پایان پیام/

کد خبر 143014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha