خلع ید از بیش از یک هزار هکتار از اراضی ملی استان

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان مرکزی از خلع ید یک هزار و 137 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضائیه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی در دادگستری استان در سال گذشته یک هزار و 137 هکتار از اراضی ملی از متصرفین خلع ید شد.


وی افزود: از این میزان یک هزار و 94 هکتار از اراضی متعلق به منابع طبیعی بوده است، ادامه داد: این اراضی به ارزش ریالی 20 میلیارد ریال بوده است.


این مقام مسئول ادامه داد: 43 هکتار دیگر از اراضی خلع ید شده نیز اراضی محدوده شهر و متعلق به راه و شهرسازی بوده که ارزش ریالی این زمین‌ها نیز 583 میلیارد ریال است.


حجت الاسلام مظفری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 80 درصد از اراضی دولتی استان که بلامعارض بوده است توسط منابع طبیعی استان شناسایی و سند آن توسط سازمان ثبت اسناد استان صادر شده است، ادامه داد: اکنون تلاش منابع طبیعی و ثبت اسناد بر ای شناسایی و سنددار کردن 20 درصد باقی مانده اراضی دولتی است.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه از مصالحه 27 درصدی پرونده‌های وارده نسبت به کل پرونده‌های مختومه به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع 63 هزار و 718 پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف در سال گذشته 65 هزار و 297 فقره مختومه شده است.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضرتعداد شعب حل اختلاف در استان مرکزی 100 شعبه است، گفت: از این تعداد 38 شعبه در مرکز استان فعال است و مابقی نیز در شهرستان ها به نسبت جمعیت فعالیت می کنند.


حجت الاسلام مظفری همچنین از پیگیری و فراهم کردن زمینه استخدام دبیران شورای حل اختلاف استان خبر داد و افزود: در سال گذشته 135 نفر از دبیران شورای حل اختلاف استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و تلاش بر این است که در سال جاری نیز 30 دبیر دیگر استان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.


پایان پیام/

کد خبر 378524

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha