پیام عاشورا استقامت در برابر درخواست های زورمدارانه است

خبرگزاری شبستان: رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از پیام های عاشورا استقامت در برابر خواسته های زور مدارانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حکمت علی مظفری، رییس کل دادگستری استان مرکزی (20 آبان) در همایش بزرگداشت حماسه حسینی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان گفت: استقامت در برابر خواسته های زورمدارانه، پایداری در ایمان، توجه به اصول و ارزش ها در سخترین شرایط و استفاده از فرصت ها برای اعلام مواضع به حق، از پیام های قیام عاشورا است.


وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در سخترین شرایط به اصل ایمان و اعتقادات خود پایبند بود افزود: ایشان در سخترین شرایط و مصائب از اصول و ارزش ها دوری نکرد و خطبه حضرت زینب(س) نیز در مجلس یزید به خوبی نشان دهنده توجه به اصول است که چار چوب مکتب اسلامی و اهداف قیام را مشخص می کند.


این مقام مسوول با بیان اینکه عاشورا یک فرهنگ و مکتب است که از حادثه سقیفه بنی ساعده بنیانگذاری شد، ادامه داد: اما ریشه این واقعه عظیم در بعثت پیامبر گرامی اسلام بود.


حجت الاسلام مظفری با اشاره به ظلم و ستم های فراوان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اضافه کرد: در کنار همه اینها عاشورا یک پیام جدی دارد و ان توجه به مسایل عاطفی و نوع نگرش حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به اصحابش است که عواطف در این واقعه عظیم ذره ای تحت تاثیر خشونت قرار نگرفت.


وی ادامه داد: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را اصلاح امت جدش حضرت محمد(ص) ، اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و وظیفه همگان نیز حرکت در مسیر سیره و منش آن بزرگوار است.


پایان پیام/
 

کد خبر 312298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha