تهیه طرح تفصیلی قم/املاک قم 19 سال پیش ممیزی شده است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت یکی از برنامه های شهرداری تهیه طرح تفصیلی شهر قم است که همیشه بر اساس نقشه یک دوهزارم تهیه می‌شود اما با زیرساخت‌هایی که در قم فراهم است با مقیاس یک پانصدم در دست تهیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محسن بهشتی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم، شب گذشته (28 خرداد) در مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری قم، گفت: توجه به شهری الکترونیک موجب خواهد شد تا خدمات رسانی به مردم بهتر و به روزتر انجام شده و شاهد رشد و ارتقا خدمات به مردم باشیم.

 

وی افزود: پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری قم از سال 1382 آغاز شد و تلاش های بسیاری نیز در این زمینه انجام شده است.

 

بهشتی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه امروز به بهره برداری می رسد گفت: فاز‌های دوم و سوم این پروژه نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان خواهد رسید تا بتوانیم به نقطه ایده آل خود برسیم.

 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه امید است با راه اندازی این سیستم فرایند پر فراز و نشیب صدور یک پروانه در سیستم سنی شهرداری از بین برود، گفت: در این سیستم الکترونیک تمامی اطلاعات یکجا در اختیار بوده و در دسترس است که نتیجه آن خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بیشتر مراجعات مردم به مجموعه شهرداری اخذ اطلاعات است که با پیاده سازی این سیستم از مراجعه مردم تا حدود بسیار زیادی کاسته خواهد شد و مردم به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت.

 

بهشتی گفت: در راستای کوچک سازی سیستم فعالیت ها را به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان دولت واگذار خواهیم کرد تا خدمات به صورت مطلوب تری ارائه گردد.

 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهیه طرح تفصیلی شهر قم است که این طرح همیشه بر اساس نقشه یک دوهزارم تهیه می‌شود اما با زیرساخت‌هایی که در قم فراهم است طرح تفضیلی قم با مقیاس یک پانصدم در دست تهیه است.

 

بهشتی در خصوص ممیزی املاک در قم گفت: املاک موجود در قم 19 سال پیش ممیزی شده است که از 300 هزار ملک تنها 120 هزار ملک ممیزی شده است و در سال جاری ممیزی دیگر املاک را نیز شروع خواهیم کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 143046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha