تنها راهکار مقابله با هجمه دشمنان تأسی از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت است

رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تأسی از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را تنها راهکار مقابله با هجمه های دشمنان اسلام و مقابله با فعالیت های ضد دینی دشمنان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، سامان احمدی، رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در نخسیتن شب فرهنگ رضوی در شهرستان بیجار که با حضور محبان اهل بیت(ع) و مسئولان استانی و ادبای و شعرای خادم اهل بیت(ع) در مجتمع امیرنظام گروسی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مباحث هویت ساز و ارتقای شاخص های فرهنگی و دینی در جامعه اسلامی می تواند بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات پیش روی تعالی و عزت را برطرف کرده و خود به عنوان عاملی تعالی بخش مطرح باشد.

 

وی افزود: دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در 10 استان کشور بنا برظرفیت و توانمندی فرهنگی آن استان ها و اعلام آمادگی ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آنان با اجرای مراسمات ویژه ای با عنوان هفته فرهنگ رضوی موافقت کرد.

 

احمدی خاطر نشان کرد: به دلیل ارادت ویژه اهل سنت کردستان به سیره والای امام رضا(ع) و آثار فاخر هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان در این حوزه و استقبال گسترده مردمی از همایش ها و جشنواره های دینی و مذهبی و هویت ساز خوشبختانه برای نخستین بار در کشور دهه فرهنگ رضوی در استان کردستان برگزار شد.


رئیس اداره امور فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان افزود: اجرای 11 برنامه بزرگ فرهنگی در 10 شهرستان استان از جمله مهم ترین برنامه های شاخص در دهه فرهنگ رضوی در کردستان است که خوشبختانه تاکنون با استقبال گسترده مردم ولایت مدار و متدین کردستان از مذاهب مختلف اسلامی مواجه شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در فرهنگ سازی و نشر هرچه بیشتر سیره والای امام رضا(ع) در بین قشر جوان جامعه مؤثر واقع شود و این رویداد فرهنگی در سنوات آینده نیز در کردستان برگزار شود.


احمدی با تقدیر از حضور گسترده مردم متدین بیجار در برنامه های دهه فرهنگ رضوی اظهار داشت: شور و استقبال مردم بیجار از برنامه های دهه فرهنگ رضوی به ویژه شب شع رضوی تاجایی بود که دبیرخانه بین المللی امام رضا(ع) از این مهم تقدیر نمود.


پایان پیام/

 

کد خبر 143059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha