شب فرهنگ رضوی در شهرستان بیجار برگزار شد

همزمان همزمان با برگزاری سلسله برنامه های دهه فرهنگ رضوی در کردستان، نخستین شب فرهنگ رضوی با حضور شعرا و ادبای کردستانی اهل سنت و تشیع در شهرستان بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، خلیل جمشیدی، فرماندار بیجار، در نخسیتن شب فرهنگ رضوی در شهرستان بیجار که با حضور محبان اهل بیت(ع) و مسئولان استانی و ادبای و شعرای خادم اهل بیت(ع) در مجتمع امیرنظام گروسی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و انتقال هویت فرهنگی و اسلامی به نسل های آینده امری واجب و همگانی است و باید این مهم همواره مدنظر قرار گیرد.


وی افزود: تأسی از سیره والای ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی همواره روشنگر راه مسلمانان برای پیمودن قله های عزت و اقتدار بوده و باید در این برهه زمانی نیز که هجمه های فرهنگی دشمنان با رنگ و لعابی نوین هویت و تفکر جوانان مسلمان را نشانه گرفته است با جدیت تمام تر در این مسیر گام برداریم.

 

فرماندار بیجار تصریح کرد: شهرستان بیجار با بهره مندی از مردمان ولایت مدار و انقلابی و با تقدیم بیش از 450 شهید گلگون کفن در مسیر حفظ و اعتلای ارزش های والای انقلاب اسلامی به عنوان تنگه احد انقلاب مطرح بوده و مردمان این دیار همواره با عشق و ارادت ویژه به اهل بیت(ع) صحنه هایی ارزشمند را آفریده اند.


جمشیدی با تقدیر از برگزاری شب فرهنگ رضوی و سلسلسه برنامه های درنظر گرفته شده در دهه فرهنگ رضوی در این شهرستان، اظهار داشت: توجه به مباحث هویت ساز و نهادینه کردن مکارم اخلاقی و سیره والای بزرگان دینی عاملی مهم برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام و امری متعالی برای سالم سازی جامعه اسلامی به شمار می آید.

 

در ادامه این مراسم نیز منصور دولتی و اوبوالقاسم معمار دو شاعر برجسته و خادم اهل بیت(ع) کردستان اشعاری را در مدح و ثنای پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام رضا(ع) قرائت کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 143061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha