مبلغان و فرهنگ سازان زکات اهل تسنن خراسان شمالی گردهم آمدند

همایش مبلغان و فرهنگ سازان زکات اهل تسنن خراسان شمالی با حضور "نبی لو" دبیر ستاد زکات کشور در شهرستان بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد، در همایش مبلغان و فرهنگ سازان زکات اهل تسنن خراسان شمالی با بیان اینکه مسئله زکات برای رسیدگی به محرومان و نارسایی های زندگی مادی محرومان است، گفت: بهترین عامل در ایجاد عدالت اجتماعی پرداخت زکات است.

وی با اشاره به اینکه مسئله زکات در کنار مسئله نماز قرار گرفته است، اظهارداشت: چون نماز بعد خدایی است که در قالب آن با خدا ارتباط برقرار و با پرداخت زکات به مشکلات و مسائل محرومان رسیدگی می کنیم.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه کنترل مدیریت مالی از تاکیدات اسلام است که اگر محقق شود برابری نسبی در اقتصاد ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از هر وسیله ای برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کند و در صدد اضمحلال اسلام است تا عقاید و دین جوانان را تضعیف کند.

 

وی با بیان اینکه بعثت و رسالت انبیاء یکی از مهمترین مسائل اسلام است و در راس همه مسائل قرار دارد، افزود: دشمن آتش فتنه را با نام اهل تسنن و تشیع شعله ور می کند که اگر حواسمان جمع نباشد این فتنه ها همه چیز را می سوزاند.

 

امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز د این جلسه با اشاره به اینکه طی سال های اخیر با رونق گرفتن زکات پروژه های عمرانی زیادی در سطح روستاهای استان احداث و تکمیل شده است، گفت: امیدواریم با توجه به اینکه در سال جاری برکات و نزولات آسمانی خیلی خوب و به موقع بوده است؛ کشاورزان و دامداران در پرداخت زکات خود جدی باشند.

 

وی با اعلام اینکه این نهاد از هدایت و رهنمودهای برادران دینی اعم از اهل تسنن و تشیع کمال استفاده را می کند، تصریح کرد: سال گذشته با همکاری این افراد 2 میلیارد و 80 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که پیش بینی می شود در سال جاری به چهار میلیارد تومان افزایش یابد.

آخوند صمدی، امام جمعه بخش جرگلان نیز در خصوص زکات گفت: برادران اهل تسنن در امر پرداخت زکات در استان رتبه های نخست را دارند.
 

وی با بیان اینکه کمیته امداد در امر تبلیغ و جمع آوری زکات سهم زیادی داشته است، اظهارداشت: برای زنده کردن این امر می طلبد که تلاش و همبستگی بیشتری داشته باشیم.

 

در این همایش که 100 نفر از مبلغان و فرهنگ سازان زکات حضور داشتند، از نفرات برتر در امر پرداخت زکات با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 143087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha