جهت گیری کتب علوم انسانی دانشگاهی به سمت علوم اسلامی انسانی

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به توسعه فرهنگ غنی قرآن در سطح جهان به عنوان اهداف پژوهش های قرآنی گفت: کتب علوم انسانی غربی محوریت اسلامی می یابد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام محمدعلی راغبی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به وجود گنجینه های بی پایان آیات الهی گفت: گشایش هر یک از آیات الهی موجب بهره مندی معنوی هر چه بیشتر در ساختار زندگی اجتماعی و فردی مسلمانان می شود.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری هر چه بیشتر از معارف غنی قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی عنوان کرد: منبع عظیم الهی اساس و زیربنای اعتقاد انسان بوده و زوایای ناپیدای آن لزوم تفکر را برای اندیشمندان ایجاد می کند.

حجت الاسلام راغبی با اشاره به مهمترین اهداف بخش پژوهش های قرآنی خاطرنشان کرد: افزایش وحدت امت اسلامی حول محور قرآن تفکر، تدبیر و تعمق در آیات تشویق محققان به تحقیق در قرآن استخراج اصول و پایه ریزی تمدن عظیم اسلامی جهت نیل جامعه به سعادت از مهمترین اهداف بخش پژوهش های قرآنی مسابقات امسال است.

 

وی با اشاره به جهت گیری اصلی در ارائه مقالات و پژوهش های قرآنی این دوره تصریح کرد: امید است که کتب علوم اسلامی ما که اغلب مبنای غربی دارند توسط این مقالات به سمت کتب با محوریت اسلامی برویم و از تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه های داخل و خارج بهره مند شویم.

حجت الاسلام رغبی با اشاره به سطح کیفی بالای مقالات و گستردگی حضور پژوهشگران از 17 کشور جهان عنوان کرد: 50 مقاله از خارج کشور و 500 مقاله پژوهشگران داخلی نویدگر توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در سطح جهان است.

شایان ذکر است ششمین همایش پژوهش های قرآنی امروز صبح با حضور اساتید پژوهشگران داخلی و خارجی و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ایران در محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 144004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha