قانون سه مرحله ای تلاوت، عیار مسابقات را بالا برده است

قاری اعزامی از کشور آلمان با اشاره به تحولات مثبت در برگزاری فنی تر مسابقات امسال گفت: قانون سه مرحله ای تلاوت ها، به عدالت نزدیک تر است.

احمد الیاس مهرزاد، قاری اعزامی از کشور آلمان با اشاره به مسابقه شروع تلاوت خود به خبرنگار شبستان گفت: از سن 3 سالگی با آوای دلنشین قرائت های مصری آشنا شد و در سن 12 سالگی به طور حرفه ای تر کار با نوار را آغاز کردم.

وی با اشاره به چگونگی فراگیری الحان عرب در امر تلاوت قرآن خاطرنشان کرد: در ابتدا تمرینات خود را با تقلید از صدای استاد عبدالباسط و منشاوی شروع کردم و در حال حاضر نیز از قرائت استاد شحات انور بهره مند هستم.

 

قاری آلمانی با اشاره به نحوه انتخاب خود و راهیابی به مسابقات بین المللی ایران افزود: هر ساله مسابقات ویژه ای در سطح اروپا و مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می شود که من در دوره اخیر حائز رتبه اول رشته قرائت قرآن شدم.

وی با اشاره به سطح بالای فنی قرائت قاریان ایرانی در جهان اسلام عنوان کرد: وجود اساتید بزرگی چون سعید طوسی، ابوالقاسمی، شاه میوه موجب شده تا سطح تلاوت قاریان ایران از مصر بالاتر باشد.

قاری آلمانی با اشاره به اساتید توانمند خود در فراگیری علوم قرآن قرآن افزود: اولین استاد و مشوق من پدرم بوده و ضمن بهره مندی از جلسات قرآن در شهرهای آلمان توفیق آشنایی با استاد پیروزمند قاری توانمند ایرانی را داشته ام.

وی با اشاره به فضای مثبت در مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: دنیای قرآنی و افراد آن با هیچ فضایی قابل مقایسه نیست و من خوشحال هستم که با حال و هوای قرآنی انس دارم و در مسابقات ایران شرکت کرده ام.

قاری آلمانی با اشاره به وجود حکومت و دولت اسلامی به عنوان مکمل فعالیت های قرآنی در ایران عنوان کرد: همکاری و کمک دولت در برگزاری پرشور فعالیت های قرآنی از جمله مسابقات فضای پیشرفت را برای قاریان و حافظان بیش از پیش سرعت بخشیده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 143941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha