حضور در مسابقات قرآن پوچی تبلیغات منفی غرب علیه ایران را ثابت کرد

قاری کروات حاضر در مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به تبلیغات سوء علیه ایران در رسانه های غربی گفت: با سفر به ایران به پوچی همه این تبلغیات پی بردم و نگاهم به این کشور تغییر کرد.

 

عمار بی کیچ، قاری شرکت کننده در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از کرواسی با اشاره به عدم رسمیت دین اسلام در این کشور به خبرنگار شبستان گفت: تعداد مسلمانان در کرواسی محدود است و جمیعی نزدیک به 15 هزار نفر را شامل می شود. البته همه ساله میان مسلمانان اروپا مسابقات قرآنی برگزار می شود که این خود انگیزه ساز است.

وی با بیان این مطلب که از دو سال پیش با مسابقات بین المللی ایران آشنا شدم، اظهار کرد: می دانم که این رقابت ها از قوی ترین مسابقات قرآن در سطح جهان است. البته تعداد کم مسلمانان در اروپا مشکل اصلی ما است و اینکه تعداد کمی از افراد درباره اسلام و قرآن می دانند.

بی کیچ مردم ایران را مهربانترین مردمی خواند که تاکنون با آنها برخورد داشته است و افزود: در سراسر کرواسی تنها یک مسجد در پایتخت وجود دارد که در همان مسجد مدرسه ای نیز برای تربیت اسلامی کودکان راه اندازی شده است.

 

قاری شرکت کننده در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم از کرواسی با اعلام راه اندازی مرکز اسلامی کرواسی در آینده نزدیک تصریح کرد: این مسابقات بهترین فرصت برای وحدت مسلمانان حول محور کلام وحی است. این فرصتی است که تمام جهان درپی آن هستند و به ندرت رخ می هد که نمایندگانی از 70 کشور جهان برای یک موضوع مشخص کنار یکدیگر جمع شوند.

وی دانستن مطالب بیشتر درباره ایران را از علاقه مندی های همیشگی خود برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه برخی تبلیغات سوء باعث شده که تفکری غلط درباره ایران شکل بگیرد به گونه ای وقتی به دوستانم گفتم که به ایران سفر می کنم مرا برحذر داشتند اما حال که در ایران حضور دارم به پوچی همه آن تبلیغات پی بردم و نگاهم بسیار فرق کرده است.

 

بی کیچ تاکید کرد: من ایران را کشوری بسیار خوب یافتم که اسلام و قرآن نقش اصلی را در ان ایفا می کنند.

وی درباره میزان شناخت خود از رهبر معظم انقلاب یادآور شد: من می دانم که ایشان مروج قرآن و ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) هستند.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 29 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و جمعه، دوم تیرماه در شب میلاد امام حسین (ع) با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
پایان پیام/

 

کد خبر 143415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha