رهبری فوق العاده آیت الله خامنه ای مکمل راه امام خمینی است

قاری قرآن اعزامی از کشور گرجستان با اشاره تاثیر رهبر کبیر انقلاب بر بیداری اسلامی مسلمانان گفت: ایشان همان راهی را ادامه می دهند که امام خمینی (ره) آغازگر آن بودند.

 

بدری و انا تزه قاری قرآن اعزامی از کشور گرجستان در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران با اشاره به ضعف امکانات لازم در فراگیری علوم قرائت قرآن در کشور گرجستان به خبرنگار شبستان گفت: وجود انجمن های کوچک درخصوص حفظ و قرائت قرآن در کشورمان کافی نبوده و قاریان آموزش لازم را فرا نمی گیرند.

وی با اشاره به چگونگی فراگیری علوم و فنون قرائت قرآن و آشنایی با کلام وحی تصریح کرد: تجوید قرآن را به طور کامل نزد اساتید کشور ترکیه آموختم ولی درخصوص اجرای فنی صوت و لحن این امکان وجود نداشت تا از وجود اساتید حرفه ای بهره ببرم.

 

قاری گرجستانی با اشاره به سطح بالای این دوره از مسابقات و تاثیر ثبت آن بر نحوه تلاوت قاریان سایر کشورها خاطرنشان کرد: وجود صدای زیبا و کشف استعدادهای بالا در این چنین مسابقاتی هر کسی را متحول می کند تا با شیدن اصوات زیبای دیگر قاریان قرائت خود را ارتقاء دهد.

وی عنوان کرد: قبل از حضور در مسابقات قرآن ایران آمادگی خود را مناسب تلقی می کردم ولی بعد از شنیدن صدای خوش لحن قاریان سایر کشورها فهمیدم نیاز به تمرین و تلاش بیشتری دارم.

 

قاری گرجستانی با اشاره به انگیزه حضور خود در مسابقات بین المللی کشور ایران افزود: عدم حضور نمایندگان کشور گرجستان در مسابقات قرآن سایر کشورها از جمله مالزی این فکر را القا می کند که کشور ما قاری یا حافظ توانمندی ندارد ولی با حضور در ایران اثبات می کنیم که این طور نیست.

شایان ذکر است کشور گرجستان جمعیتی با اکثریت دین مسیحی بوده و حدود 25 درصد آن مسلمانان هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 143727

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha