انقلابی که با قرآن آغاز و پیروز شد!

نماینده مصر در مسابقات بین المللی قرآن کریم دوری حکام و مردم از قرآن را مشکل امروز مسلمین خواند و گفت: ما انقلاب خود را با کلام وحی آغاز کرده، با تمسک به آن پیش رفتیم و با نورانیت وحی به نتیجه رسیدیم.

عزت الله رشید، نماینده مصر در رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم درباره سابقه فعالیت های قرآنی خود به خبرنگار شبستان گفت: مصر یکی از خاستگاه های اصلی حفاظ و قراء است، من نیز از سنین کودکی به این عرصه مقدس ورود پیدا کرده و فعالیت حرفه ای را دنبال کردم.

وی با بیان این مطلب که راهیابی به مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران از آرزوهای هر قاری و حافظ است، عنوان کرد: اهتمامی که به قرآن و مفاهیم نورانی آن در مصر صورت گرفت انقلاب مردمی آن را رقم زده است چراکه برای انقلابیون اجرای آنچه در مصحف شریف آمده است در اولویت قرار دارد.

رشید تصریح کرد: اصلی ترین علتی که مانع از تحقق اهداف و برنامه های غرب علی رغم تلاش های بسیار می شود به دلیل عدم اهتمام و تمسک آنها به قرآن و معارف ناب آن است. از سوی دگر در جوامع اسلامی نیز از یک سو حکام و از سوی دیگر مردم آن طور که باید به قرآن اهتمام ندارند و همین عدم حرکت آنها در مسیر قرآن بزرگترین مشکلات را پیش رویشان قرار داده است.

 

نماینده مصر در رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم درباره تاثیر آموزه های نورانی وحی بر انقلاب مردمی مصر عنوان کرد: ما با قرآن انقلاب خود را آغاز کردیم، با آن این انقلاب را به پیش بردیم و با تمسک به نورانیت وحی به نتیجه رسیدیم. امروز هم شاهد انتخاب یکی از چهره های اسلام گرا که خود حافظ کل آیات الهی است به ریاست جمهوری هستیم.

وی درباره شناخت خود از ایران و رهبر فرزانه انقلاب پیش از حضور در این مسابقات ابراز کرد: من ایشان را می شناسم و می دانم که آیت الله خامنه ای جانشین امام خمینی (ره) و مروج اصلی قرآن در ایران اسلامی هستند.

رشید با اشاره به سابقه آسنایی خود از رقابت های بین المللی قرآن در ایران یادآور شد: حضور بسیاری از قاریان ممتاز مصری در مسابقات بین المللی ایران باعث شد که من پیش از حضور در این مسابقات از چگونگی روند برگزاری آن مطلع باشم.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 29 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و جمعه، دوم تیرماه در شب میلاد امام حسین (ع) با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
پایان پیام/


 

کد خبر 143199

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha