تقدیر از 24 بانوی فعال قرآنی/رونمایی از کتاب حجاب و الگوهای رفتاری

دبیر سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی از معرفی 24 چهره منتخب در این همایش همراه با رونمایی از کتاب حجاب و الگوهای رفتاری با حضور دو هزار بانوی قرآنی خبر داد.<BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، معصومه فرزانه، دبیر سومین همایش "تجلیل از بانوان فعال قرآنی" در نشست خبری تشریح برنامه های این همایش گفت: برگزاری همایش بانوان قرآنی در محضر رهبر معظم انقلاب همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) در سال 88 جرقه برگزاری این همایش را زد تا بتوان با ایجاد فضایی مستعد، منویات رهبری را عملیاتی کرد.

وی با بیان این مطلب که همسو با این رویکرد 12 طیف فعالیتی برای انتخاب بانوان فعال قرآنی تعیین شد، اظهار کرد: هدف در برگزاری این همایش نهادینه کردن منویات رهبری درباره بانوان قرآنی و استفاده از این ظرفیت مناسب به ویژه در مراکز فرهنگی بقاع متبرکه بود. تا بتوان با شناساندن این الگوها جامعه را به مسیر رشد و تعالی سوق داد.

فرزانه با بیان این مطلب که سومین همایش تجلیل از بانوان قرآنی در مقایسه با دوره های گذشته ویژگی هایی منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: مکاتباتی با دستگاه های مرتبط برای معرفی چهره های شاخص صورت گرفت که بنابر آن 150 فرم تکمیل شده به دبیرخانه همایش ارسال و طی چند مرحله داوری شد. علاوه بر این به منظور ایجاد فضای مناسب برای حضور شخصیت های حقیقی در این رقابت ها، فرم های خوداظهاری تهیه و در فضای مجازی بارگذاری شد.

دبیر سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی ادامه داد: خوشبختانه علی رغم تبلیغ برای این مهم، استقبال بالایی برای تکمیل فرم های خوداظهاری از سوی شخصیت های حقیقی صورت گرفت به گونه ای که دو نفر از بانوان این همایش از این گروه انتخاب شده اند. که یکی از آنها متعلق به شهرستان عسلویه است و دیگری همسر شهیدی است که حداقل 10 تالیف قرآنی دارد.

وی با اعلام تجلیل از 24 بانوی برگزیده فعال قرانی در این همایش همزمان با 31 خرداد عنوان کرد: پنج بانوی پژوهشگر قرآنی نیز همزمان با میلاد کریمه اهل بیت (ع) در همایشی جداگانه معرفی و تقدیر می شوند.
فرزانه درباره محورهای انتخابی این همایش ابراز کرد: داوری، آموزش همراه با حسن شهرت و خلاقیت و شرکت در دوره های تربیت مدرس، پژوهش، تبلیغ و ترویج، مدیریت امور قرآنی همچون تاسیس کانون ها و دارالقرآن های فعال، فعالیت های هنری، خدمات نرم افزاری و اطلاع رسانی، تالیف، تربیت خانواده موفق که حداقل دو حافظ یا قاری در آن حضور دارند، برگزیدگان مسابقات کشوری و بین المللی و المپیادهای علمی و فعالان قرآنی از خانواده شهداء و جانبازان از محورهای انتخاب بانوان فعال قرآنی به شمار می رود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، سه نفر از بانوانی که وقفیات قرآنی داشته اند نیز در این همایش معرفی و تقدیر می شوند. که یکی از آنها وقفی برای حوزه های علمیه داشته، دیگری موقوفه ای را در اختیار دانشگاه علوم و معارف قرآن قرار داده و شخص سوم نیز سه میلیارد ریال را به چاپ و نشر قرآن اختصاص داده است.

فرزانه با بیان این مطلب که ارتقای محتوایی نیز در این همایش با جدیت دنبال می شود، گفت: همسو با این رویکرد و به منظور عملیاتی کردن رهنمودهای ولایت و ارتقای فعالیت های قرآنی بانوان سال گذشته سفارش مقالات علمی را در دستور کار قرار دادیم که در پروژه ای با عنوان "حجاب و الگوهای رفتاری" با تدوین فائزه عظیم زاده اردبیلی عملیاتی شد.

وی درباره مقالات مندرج در این کتاب تصریح کرد: این کتاب شامل هشت مقاله با عناوینی همچون الگوی جامع شخصیت زن در قرآن کریم، عفاف و تربیت دینی و تاثیر آن بر امنیت و راهکارهای تجسم عینی قرآن در سبک زندگی و تعاملات خانوادگی است.

فرزانه تاکید کرد: علاوه بر این جلد دوم کتاب "علوم انسانی با استناد به رهنمودهای ولایت" که جلد دوم آن سال گذشته رونمایی شد، همزمان با سومین همایش تجلیل از بانوان قرآنی رونمایی می شود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به راه اندازی کارگاه قرآنی پس از برگزاری دومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی ابراز کرد: این کارگاه با مدیریت دکتر مهدوی کنی و فعالیت دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) واحد خواهران کار احصای دیدگاه های قرآنی رهبری را در دستور کار قرار داد. که نتیجه آن در کتاب "قرآن برای زندگی، از خانواده تا جامعه" منتشر و همزمان با همایش بانوان پزوهشگر قرآنی در میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می شود.

وی درباره هدایای تدارک دیده شده برای بانوان منتخب این همایش عنوان کرد: این بانوان متناسب با امتیازی که با رای و نظر هیئت داوران کسب کرده اند در سطوح یک و دو جای می گیرند. که به افراد در سطح یک دو سکه طلا و به افراد در سطح دو یک سکه و ربع طلا اعطاء می شود.

فرزانه با بیان این مطلب که فرم های ارسالی به دبیرخانه توسط داورانی ممتاز ارزیابی شده است، اظهار کرد: نکوفال، انسیه خزعلی رییس دانشگاه الزهرا (س)، نیکوقریش مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی، دل شب، رییس دارالقرآن استان تهران، مسجدی، استاد حوزه و دانشگاه و صلیحی، مدیرکل امور بانوان صداوسیما و مشاور رییس این سازمان اعضای هیئت داوری این همایش را تشکیل می دهند.

وی درباره سخنرانان این همایش خاطرنشان کرد: دو سالن جنبی در کنار سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برای حضور دو هزار مدعو این همایش تدارک دیده شده است. علاوه بر حجت الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش سخنرانی می کند.

شایان ذکر است، سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی همزمان با بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم چهارشنبه، 31 خرداد از ساعت 9 و 30 دقیقه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 142363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha