جهانگیر شدن بیداری اسلامی مشروط به کمال عقل مسلمین است

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی جهان گیر شدن موج بیداری اسلامی را مشروط به کامل شدن عقول مردم و ایمان آنها به راهگشایی اسلام دانست و گفت: آنچه را در مسابقات بین المللی درک می کنید به عنوان سوغات به کشورتان ببرید.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاح بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مبعث را از بزرگترین اعیاد مسلمین برشمرد و گفت: یکی از وجوه اعجاز قرآن درج مفاهیم غنی در آیات کوتاه است. اینکه در آیات متعدد با الفاظی همچون نبی به پیامبر (ص) اشاره می شود رسالت مهم رسول اکرم (ص) را می رساند.

وی با بیان این مطلب که از همین جا تفاوت عظیم ایشان با دیگر شخصیت های بزرگ تاریخ مشخص می شود، اظهار کرد: رسول الله به واسطه وحی با خداوند در ارتباط بودند. ایشان بدون آنکه تعلیمات دانشگاهی دیده باشد بر تمامی علوم از طریق وحی احاطه داشتند حال آنکه هر دانشمندی باید سال ها وقت گذاشته و مرارت بکشد تا تنها به یک علم آن هم به طور نسبی تسلط بیابد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: پیامبر (ص) در شرایطی بر برترین علوم احاطه داشتند که جزیرالعرب بنابر تعبیر امیرمومنان (ع) در بدترین شرایط به سر می برد. دختران زنده به گور می شدند و اثری از بهداشت و ... در آنجا نبود.

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: علاوه بر این در کعبه 360 بت نگهداری می شد و خدایان خانگی رواج داشتند و حتی مردها در قمار زنان خود را می باختند! در چنین شرایطی پیامبر (ص) با اتکا به وحی قانونگذاری کردند بدون آنکه هیئتی ایشان را همراهی و همفکری کند.

وی با بیان این مطلب که این قانونگذاری در دوران کوتاه 23 ساله رسالت پیامبر (ص) انجام شده است، عنوان کرد: این در حالی بود که بخش اعظم این دوران 23 ساله به جنگ با کفار گذشته است. اما ایشان لحظه ای از راهنمایی انسان های باز نایستادند به گونه ای که قوانین مدون ایشان سعادت بشر را تا انتهای تاریخ تامین می کند.

وی با اشاره به برخی قوانین رایج در کشورهای به اصطلاح پیشرفته ابراز کرد: وقتی 400 سال پیش در سوئد اگر برده ای ارباب خود را می کشت، تمام غلامان آن خانه و خانه های اطراف باید کشته می شدند 14 قرن قبل پیامبر اکرم (ص) تاکید کردند که در نزد خدای متعال هیچ تفاوتی میان انسان ها نیست مگر به تقوای آنها.

 

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان این مطلب که روند بیداری اسلامی در حال اوج گیری است، گفت: این در حالی است که شاید دو یا سه سال قبل هیچ از ما فکر نمی کردیم فرعون مصر و قذافی با چنین وضعی سقوط کنند! اگرچه امروز دشمنان می کوشند مسیر این بیداری را مسدود کنند اما دیری نمی پاید که این موج جهانگیر شود.

وی در پیش بینی زمان وقوع بیداری جهانی اعلام کرد: بنابر روایات ائمه معصوم (ع) زمانی جهان زیر پرچم توحید می ایستد که عقول مردم به کمال برسد و مردم دریابند که هیچ یکی از مکاتب جز اسلام نمی تواند آلام آنها را التیام ببخشد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی خطاب به شرکت کنندگان در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: آنچه را با حضور در ایران درک می کنید به عنوان سوغات به کشور خود ببرید. امروز آموزه های قرآن و عترت (ع) بر ایران اسلامی حاکمیت دارد.

 

وی با بیان این مطلب که شما دوران سیاه طاغوت و وضعیت مومنین را در آن زمان درک نکرده اند، افزود: اما امروز به برکت نظام اسلامی نه تنها ارزش های فراموش شده احیاء شده است بلکه با کوشش امام راحل عزت از دست رفته ملت ما بازگردانده شده است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ترویج و توسعه فرهنگ غنی وحی خاطرنشان کرد: اینکه شخص نخست مملکت ساعت ها در جلسه قرائت قاریان می نشیند و فعالیت های قرآنی را دنبال می کند منجر به باروری فعالیت های این ساحت مقدس در تمامی کشور شده است. بنابراین شما باید از این سفر معنوی آنچه را که می بینید به سوغات ببرید.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 29 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و جمعه، دوم تیرماه در شب میلاد امام حسین (ع) با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
پایان پیام/

 

کد خبر 143032

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha