جلب توجه حداکثری مسلمانان درپی همزمانی مسابقات قرآن با بیداری اسلامی

نماینده ایران در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همزمانی این رقابت ها با بیداری اسلامی را عامل جلب توجه حداکثری امت اسلام به این میدان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، قاسم‌ مقدمی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: معتقدم سطح مسابقات به هر میزان که بالاتر باشد، حساسیت و اهمیت و مسئولیت نمایندگان نظام بیشتر است.
وی تصریح کرد: این مسئولیت بیشتر در قبال قاریان کشور است که به‌طور یقین از لحاظ سطح کیفی در جهان اسلام دارای مقام ارزشمندی هستند.
مقدمی افزود: اینکه بخواهم نماینده قاریان کشور در این دوره از مسابقات قرآنی باشم موجب استرس و اضطراب شده است. اغلب مسابقات سراسری که در کشور برگزار می شود به مراتب سنگین تر، پخته تر و کیفی تر بوده و در مقام مقایسه با دیگر مسابقات بین‌المللی نیست.

نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن ابراز کرد: خوشبختانه قاریان جمهوری اسلامی ایران بعد از کشور مصر توانسته اند، جایگاهی خاص در جهان اسلام داشته باشند.

وی عنوان کرد: همزمانی بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با موج بیداری اسلامی در منطقه با اهمیت است و بر همین اساس نیز توجه ویژه ای از جانب امت مسلمان به این مسابقات شده است.

این قاری برگزیده مسابقات سراسری قرآن ادامه داد: به سبب مسئولیت در دارالقرآن کریم استان خوزستان و مشغله کاری، زمان اندکی برای تمرین دارم اما سعی دارم در این مسابقات نماینده شایسته ای برای کشورم باشم.

مقدمی با بیان اینکه بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سطح بسیار بالایی برخوردار است، یادآور شد: قاریان برجسته ای از کشورهای مختلف همچون مصر، مالزی، اندونزی، بنگلادش و غیره در این دوره حضور دارند.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن غیرقابل پیش بینی است، ادامه داد: نمی توان رتبه ای را در مسابقات پیش بینی کرد چرا که شاید در زمان تلاوت با خطای دید کلمه ای را نبینید و یا یک کلمه را اضافه کنید.
مقدمی تاکید کرد: بزرگترین قاریان جهان هم دچار چنین مشکلاتی در خطای دید شده اند و کسی از این وضعیت مستثنی نیست.

وی گفت: متاسفانه طی چند ماه گذشته ریزگردها در اهواز سبب حساسیت تنفسی برایم شده است اما تمام سعی ام را دارم که در زمان مسابقات در آمادگی کامل باشم.
مقدمی رمز موفقیت در رشته قرائت قرآن کریم را جدیت در آسیب شناسی نقاط ضعف دانست و بیان کرد: قبل از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم سعی داشتم تا با آسیب شناسی نواقص تلاوت، نقاط ضعفم را در بخش‌هایی همچون صدا، لحن و یا تجوید شناسایی کنم.

بنابر گزارش ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، قاسم مقدمی متولد اهواز است و در رشته قرائت قرآن کریم در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرآئت قرآن توانست رتبه نخست را کسب کرده و به مسابقات بین المللی قرآن راه یابد.
شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از 28 خردادماه با حضور قاریان و حافظان بیش از 65 کشور اسلامی و غیراسلامی، از نقاط مختلف جهان در سالن همایش های برج میلاد آغاز و تا دوم تیرماه ادامه دارد.


پایان پیام/


 

کد خبر 141847

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha