مسابقات بین المللی از عوامل اصلی رویکرد جامعه نسبت به قرآن است

عضو مجلس خبرگان رهبری ایران را کانون ترویج فرهنگ قرآنی در جهان اسلام دانست و گفت: رویکرد مثبت جامعه اسلامی به قرآن داشته معلول عواملی است که مهمترین آن‌ها برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در قرآن کریم چندین آیه در ارتباط با مسابقه و سبقت از همدیگر در راه خیر وجود دارد، گفت: این آیات نشان‌دهنده آن است که مومنین باید در یک حرکت جمعی با نشاط در امور خیر رقابت داشته باشند و سعی کنند گوی سبقت را از دیگران بربایند.

وی تصریح کرد: بحث ترویج فرهنگ قرآن یکی از مصادیق بزرگ خیرات و کارهای نیک است از این رو برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در راستای فرهنگ‌سازی وحیانی اهمیت دارد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه در چنین رقابت‌هایی استعداد‌های نهفته جوانان شکوفا می‌شود، گفت: به برکت این مسابقات یک فضای معنویت جامعه را در بر می‌گیرد و باید بدانیم اگر جامعه اسلامی به برکت انقلاب اسلامی رویکرد خوبی به قرآن داشته معلول عواملی است که یکی از آن‌ها برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.
امام جمعه موقت اهواز به نقش و اثرگذاری این مسابقات و جایگاه مهم آن در گسترش بیداری اسلامی و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی در دنیا با مرکزیت ایران اسلامی است که به بیداری اسلامی کمک می‌کند چون محور اصلی آن قرآن است بنابراین هرچه این گردهمایی بزرگ قرآنی با شکو‌ه‌تر و با محتوا‌تر برگزار شود در گسترش بیداری اسلامی موثر است

وی ابراز کرد: بعد دیگر تاثیرگذاری این مسابقات خط بطلان کشیدن به یاوه‌گویی‌های دشمنان در ارتباط با مکتب تشیع است، زیرا شیعه همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته و دشمنان همواره سعی کرده‌اند چهر‌ه‌ او را در رابطه با قرآن مشوش و غیرواقعی جلوه دهند.
آیت الله حیدری در گفت و گو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، تصریح کرد: وقتی دنیا می‌بیند جمهوری اسلامی ایران داعیه‌دار برگزاری چنین مسابقات بین‌المللی است و علاقه و عشق خود را نسبت به قرآن نشان می‌دهد به همه یاوه‌گویی‌های دشمنان خط بطلان می‌کشد و در واقع نشان‌‌دهنده فرهنگ متعالی اسلامی برای کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به این که دستگاه‌ها و نهاد‌های تبلیغی و فرهنگی و مطبوعاتی باید سازمان اوقاف و امور خیریه را در برگزاری مسابقات همراهی و کمک کنند،گفت: همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی و همچنین صداوسیما و مطبوعات باید در این راستا مشارکت کنند و قطعا دست خدا در اجتماع و همدلی است.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همزمان با مبعث رسول الله (ص) آغاز شده و دوم تیرماه در شام ولادت امام حسین (ع) به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/


 

کد خبر 140521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha