چرامسابقات بین المللی قرآن جزء اخبار دست چندم صداوسیما است!

متاسفانه مسابقات بین المللی قرآن علی رغم گذشت 28 دوره مورد اقبال رسانه ها نیست و هنوز در رده اخبار دست چندم آنها قرار می گیرد. حتی در اخبار سراسری رسانه ملی از پوشش آن خودداری می شود!

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حاج ابوالقاسم، نفر نخست رشته حفظ در مسابقات بین المللی قرآن درباره تاثیرات بالقوه این رقابت ها به خبرنگار شبستان گفت: بی تردید یکی از راهکارهای تشویقی نسل جوان به فعالیت های قرآنی برگزاری مسابقات است. مسابقات بین المللی نیز به دلیل بعد فراملی و زمینه سازی برای شناخته شدن چهره ها توان بیشتری برای ورود جدی جوانان به فعالیت های حرفه ای دارد.

وی با بیان این مطلب که چهره سازی در این رقابت ها مشروط به پوشش رسانه ای مناسب است، اظهار کرد: اما متاسفانه این مسابقات علی رغم گذشت 28 دوره مورد اقبال رسانه ها نیست و هنوز در رده اخبار دست چندم آنها قرار می گیرد. حتی در اخبار سراسری رسانه ملی از پوشش آن خودداری می شد مگر در انعکاس دیدار شرکت کنندگان با رهبر معظم انقلاب یا سخنان رییس جمهور در آیین افتتاحیه که آن هم به دلیل شخصیت های حاضر در جلسه است نه برای شان این رقابت ها!

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: سازمان صداوسیما در انعکاس رسانه ای مسابقات بین المللی قرآن کریم و فضاسازی معنوی در سطح کشور با پوشش مناسب، قصور بسیار داشته که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

حافظ بین المللی با اشاره به راهیابی چهره های بعضا ضعیف به صحن اصلی مسابقات تصریح کرد: البته ایراد در گزینش چهره ها تا حد زیادی برطرف شده اما باید توجه داشت که نبود ارتباط منسجم با محور قرآن در کشورهای مختلف به منظور انتخاب برترین چهره های حفظ و قرائت باعث شده که رایزنان فرهنگی برای این مهم دست به کار شوند.

وی عنوان کرد: رایزنان فرهنگی نیز به منظور انجام مسئولیت واگذار شده و نیز برای آنکه اعتبار جلسات قرآنی خود را بالا ببرند، چهره های حاضر در آن جلسات را به مسابقات بین المللی معرفی می کنند. در حالی که بسیاری از آنها صلاحیت فنی و علمی حضور در این میدان رقابتی را ندارند. نتیجه آنکه بعضا چهره های ضعیف در این مسابقات حضور می یابند.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم درباره راهکارهایی که می تواند به حل این مشکل بینجامد خاطرنشان کرد: بهترین راه حل اتخاذ تدابیر گزینشی برای ارزیابی افراد در مبداء است نه در ایران و به هنگام برگزاری مسابقات که علی رغم هزینه های گزاف منجر به حذف شرکت کنندگان از چرخه مسابقات شود؛ به نظر می رسد باید از سازمان های مرتبط در کشورهای مدعو برای معرفی چهره های مستعد و حرفه ای به این رقابت ها استفاده شود.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگانی از 65 کشور جهان از 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران آغاز شده و دوم تیرماه در شام ولادت امام حسین (ع) با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 141542

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha