آغاز به کار بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با سخنرانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و تلاوت احمد احمد نعینع، قاری ممتاز مصری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگانی از 70 کشور جهان عصر امروز در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران آغاز شد.

بنابراین گزارش، تلاوت آیات چند از کلام الله مجید توسط عباس هاشمی، نفر نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن آغازگر این آیین بود و در ادامه گروه همخوانی پیامبر اعظم (ص) به اجرای برنامه برای حاضران پرداختند.

علاوه بر ارائه گزارش این دوره از رقابت ها توسط حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در این آیین برای سفرای قرآنی حاضر در این رقابت ها به سخنرانی پرداخت.

همچنین، قرار بود افتتاحیه مسابقات با سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور همراه باشد که بنا به دلایلی این مهم انجام نشد.
پایان بخش آیین افتتاح بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تلاوت احمد احمد نعینع، قاری ممتاز مصری بود که با استقبال چشمگیر حاضران در سالن مواجه شد.

این گزارش می افزاید: یکی از وجوه متمایز این آیین در مقایسه با سال گذشته پخش مستقیم از شبکه های یک سیما و قرآن و شبکه رادیویی قرآن به طور مستقیم بود که عموم علاقه مندان در کشور و خارج از آن را بهره مند کرد.
علاوه بر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از چهره های قرآنی فرهنگی در این آیین حضور داشتند.
شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 29 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز و جمعه، دوم تیرماه در شب میلاد امام حسین (ع) با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
پایان پیام/
 

کد خبر 143031

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha