اعلام محورهای اصلی سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی

سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در زمینه هایی همچون داوری، آموزش عمومی و تخصصی، تشکیل خانواده های موفق و کسب رتبه های علمی، همزمان با مسابقات بین المللی قرآن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی همزمان با بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن چهارشنبه، 31 خرداد در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

بنابراین گزارش، ایمان به مبانی اسلام و عمل به آن و تقید به ظواهر ارزشی اسلام، مزین بودن به حجاب برتر اسلامی، همسویی فکری و عملی با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، دارای وجهه اجتماعی قابل قبول، ارائه خدمات متنابه و مستمر در رشته مورد نظر و انتخاب نشدن در دوره‌های گذشته در رشته و رتبه مورد نظر از جمله شرایط عمومی برای شرکت علاقه مندان در این همایش است.

همچنین، برخورداری از تعهد و حسن سابقه، آثار برجسته و ویژه، نوآوری، خلاقیت یا ابتکار و تجربه و اعتبار کافی در رشته تخصصی در کنار حداقل گسترده فعالیتی در سطح استان شرایط اختصاصی برای تعیین نفرات برتر محسوب می شود.

همچنین، ذکر دقیق تمام سوابق، آثار و فعالیت‌هایی که موجب معرفی هر شخص شده الزامی است. فعالان باید به حیث حقیقی یا حقوقی و به طور مجزا معرفی شوند. اشخاص حقیقی نمی‌توانند به جهت فعالیت‌هایی که صرفاً در قالب یک مؤسسه یا نهاد حقوقی انجام داده‌اند، معرفی شوند.

این گزارش می افزاید: گروه فعالیت‌های اصلی و فرعی مورد نظر جهت معرفی فعالان به شرح ذیل است:
داوری قرآن، آموزش قرآن، آموزش گسترده عمومی قرآن (روخوانی، روانخوانی)، آموزش تخصصی قرآن در زمینه‌های (شیوه‌های قرائت، تجوید، ترجمه، تفسیر و مفاهیم)، تربیت مربی و مدرس قرآن، برگزاری جلسات دائمی آموزش قرآن، پژوهش‌های تخصصی قرآن به ویژه متناسب با نیازهای روز جامعه ، ترجمه قرآن به زبان‌های تخصصی، تفسیر قرآن از مهمترین محورهای تعیین شده برای انتخاب بانوان برتر به شمار می رود.

علاوه بر این، تبلیغ و ترویج قرآن و رائه برنامه‌های تبلیغی قرآنی، ارائه برنامه‌های نفحات قرآنی اعم از جمع‌خوانی، مدیحه‌سرایی، ابتهال، ارائه برنامه‌های تبلیغی قرآنی در قالب سخنرانی و مشابه آن، مدیریت امور قرآنی، مدیریت موفق یک نهاد یا مؤسسه‌ی قرآنی، مدیریت موفق اجتماعی همراه با توانمندی‌های قابل قبول قرآنی، ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های کلان عمومی یا تخصصی قرآن و مدیریت برنامه‌ریزی امور قرآنی نیز از محورهای انتخابی این همایش محسوب می شود.

بنابراین گزارش، تأسیس کانون‌های دارالقرآن و مهدهای قرآن، انجام فعالیت‌های هنری قرآنی شامل خطاطی کل قرآن، خطاطی آیات منتخب، کتاب و خوشنویسی قرآن، تذهیب و صفحه‌آرایی مصحف، ساخت فیلم، اجرای نمایش و تهیه متن نمایشنامه براساس مفاهیم قرآنی و آفرینش آثار هنری قرآنی دیگر نظیر در انتخاب بانوان برتر اثرگذار است.

همچنین، ارائه خدمات نرم‌افزاری و اطلاع‌رسانی قرآنی همچون طراحی و تولید نرم‌افزار، طراحی و راه‌اندازی سایت‌های قرآنی و وبلاگ‌ها، هدایت و مدیریت مطبوعات و نشریات قرآنی و مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبرگزاری‌ها، تالیف و تشکیل خانواده موفق قرآنی نیز به عنوان محورهای انتخاب بانوان برتر در سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی پیش بینی شده است.

علاوه بر این، حافظان و قاریان برجسته با شرایط خاص، برگزیدگان مسابقات کشوری و بین‌المللی، حائزین رتبه در مسابقات سراسری سازمان اوقاف ، واقفان موقوفات قرآنی، فعالان علمی فعال قرآنی همچون نفرات برتر در جشنواره‌های علمی معتبر کشور، المپیادهای ملی و بین‌المللی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و آموزش و پرورش که حافظ یا قاری قرآن نیز باشند در کنار طلاب و دانشجویان برتر قرآنی که دارای رتبه‌های کشوری یا بین‌المللی هستند در دایره انتخاب جای می گیرند.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگانی از 65 کشور جهان از 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران آغاز شده و دوم تیرماه در شام ولادت امام حسین (ع) با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/

 

کد خبر 141787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha