آغاز رقابت رسمی برترین قراء و حفاظ 70 کشور جهان

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش از روند برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از حضور نمایندگان 70 کشور جهان در این رقابت ها خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین افتتاح بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با ارائه گزارش از روند برگزاری این رقابت ها گفت: این دوره از مسابقات قرآن با حضور نمایندگانی از 70 کشور جهان شامل 47 حافظ و 56 قاری از پنج قاره جهان برگزار می شود.

وی داوری این رقابت ها را از وجوه تمایز آن برشمرد و اظهار کرد: هیئتی متشکل از پنج داور ایرانی و 9 داور غیرایرانی این رقابت ها را داوری می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به حضور دو نماینده از جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات تصریح کرد: حافظ کل قرآن از استان اصفهان و قاری ممتاز از استان خوزستان به عنوان نمایندگان کشور با سفرای قرآنی دیگر کشورها برای کسب رتبه های برتر به رقابت می پردازند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به برنامه های جانبی این دوره از مسابقات بین المللی قرآن ابراز کرد: برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در 31 خرداد و همایش پژوهش های قرآنی در یکم تیرماه که به دبیرخانه آن 550 مقاله از داخل و خارج از ارسال شده است در حاشیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و برپایی 20 محفل باشکوه انس با قرآن با حضور قاریان ایرانی و مصری در استان های تهران و خراسان رضوی نیز به عنوان برنامه های جانبی این دوره از مسابقات پیش بینی شده است.

 

حجت السلام محمدی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمامی موسسات قرآنی و مجموعه های فعال این عرصه در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم مشارکت می کنند.
شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 29 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و جمعه، دوم تیرماه در شب میلاد امام حسین (ع) با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
پایان پیام/

 

کد خبر 143034

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha