تعیین برترین های مسابقات بین المللی قرآن با رای هیئتی 14 نفره

دبیر مسابقات بین المللی قرآن از داوری این رقابت ها توسط هیئتی 14 نفره خبر داد و گفت: برپایی 20 محفل انس با حضور محمود شمیس و احمد نعینع در تهران، مشهد و سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

 

ولی یاراحمدی، دبیر بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن درباره نحوه تامین داوران این دوره از رقابت ها به خبرنگار شبستان گفت: هیئت داورانی متشکل از 9 داور غیرایرانی و پنج داور ایرانی که ذیل نظر هیئت رییسه که خود مشتمل بر یک رییس، یک ناظر و یک هادی حفظ است، بیست و نهمین دوره از رقابت های بین المللی قرآن کریم را قضاوت می کنند.

وی درباره کشورهایی که داوران آنها در مسابقات بین المللی حضور دارند، اظهار کرد: نمایندگانی از کشورهای مصر، مالزی، الجزایر، اندونزی، سوریه، عراق، ترکیه و لبنان در کنار غلامرضا شاه میوه در رشته لحن، محمدحسین سعیدیان در رشته صوت، عباس امام جمعه در رشته تجوید، سیدجواد سادات فاطمی در رشته وقف و ابتداء و حجت الاسلام درایتی در رشته حسن حفظ از ایران این رقابت ها را داوری می کنند.

یاراحمدی ادامه داد: علاوه بر این هیئت رییسه داوری با حضور عبدالرسول عبایی در سمت رییس، شهریار پرهیزگار در سمت هادی حفظ و حشمتی در سمت ناظر بر داوری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن نظارت می کنند.

 

دبیر بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان این مطلب که از کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی در پنج قاره جهان نمایندگانی در این رقابت ها حضور می یابند، تصریح کرد: فرانسه، انگلستان، روسیه، چین، کانادا، دانمارک، نروژ، صربستان، عربستان، کویت، امارات، ترکیه، عراق و اندونزی از جمله کشورهایی هستند که نمایندگان آنها برای کسب رتبه های برتر در این رقابت ها حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش پژوهش های قرآنی همزمان با برگزاری این مسابقات عنوان کرد: 550 مقاله به دبیرخانه این همایش از ایران و کشورهایی همچون مصر، سوئد، کانادا، فرانسه، افغانستان، هند، الجزایر، لبنان، نیجیریه، پاکستان، تونس، مالزی، انگلیس، اتیوپی، عربستان و عراق ارسال شده که از برترین های آن در همایشی ویژه در یکم تیرماه تجلیل می شود.

 

یاراحمدی از برپایی 20 محفل باشکوه انس با قرآن همزمان با برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن خبر داد و افزود: این محافل با حضور محمود شمیس و احمد نعینع در استان های تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی برپا می شود.

وی اعلام کرد: علاوه بر این زیارت حرم امام رضا (ع)، حضور در حرم امام راحل و اهدای تاج گل به محضر بنیانگذار انقلاب اسلامی، بازدید از بیت امام (ره) و حسینیه جماران و موزه دفاع مقدس در کنار برگزاری دوره های آموزشی ویژه شش هزار نفر از جوانان فعال قرآنی و نشست های تخصصی با حضور استادان بین المللی برای این دوره از رقابت های قرآن پیش بینی شده است.

یاراحمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ابراز کرد: دو مرحله ای شدن رقابت ها در رشته حفظ و سه مرحله ای شدن آن در رشته قرائت، در کنار برگزاری کلاس های ویژه برای شرکت کنندگان به منظور ارتقاء دانش فنی و هنر تلاوت آنها از مهمترین این اقدامات به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این برپایی نمایشگاه های عکس و عرضه محصولات قرآنی نیز در محل برگزاری این رقابت ها پیش بینی شده است. همچنین، تدابیری برای وقف و اهدای مصحف شریف به منظور مقابله با توهین های صورت گرفته به ساحت مقدس وحی به عنوان یکی از اصلی ترین رویکردها در این مسابقات دنبال می شود.

یاراحمدی اطلاع رسانی گسترده رسانه ای را از امتیازات مسابقات بین المللی قرآن کریم برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور بالاترین شخصیت های کشوری و لشکری در محل برگزاری از دیگر شاخصه هایی است که این رقابت ها را در مقایسه مسابقات سایر کشورها ممتاز می کند.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و دوم تیرماه در شام ولادت امام حسین (ع) با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/
 

 


 

کد خبر 140907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha