مسابقات بین‌المللی قرآن موجب ارتقای جایگاه انقلاب درجهان اسلام می شود

یک نماینده مجلس نهم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ضمن تقویت جهان اسلام منجر به ارتقای جایگاه انقلاب اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام روح الله بیگی، در گفت وگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مهم‌ترین و موثرترین عامل در گسترش فرهنگ و تعالیم قرآن است، تصریح کرد: یکی از اقدامات قابل تقدیر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دور هم جمع کردن قاریان بین‌المللی در یک مکان است.
وی ادامه داد: تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در داخل کشور باید در راستای به روز و کارآمد کردن برنامه‌های قرآنی به سازمان اوقاف و امور خیریه کمک کنند.
منتخب مردم در مجلس نهم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند بیان داشت: همکاری با سازمان اوقاف در جهت اجرای دقیق برنامه‌های قرانی منجر به حل مشکلات فرهنگی در سطح کلان خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن تقویت جهان اسلام منجر به ارتقای جایگاه جمهور اسلامی ایران خواهد شد، افزود: جهان اسلام در حال بیداری اسلامی است و برگزاری مسابقات بین الملی قرآن می‌تواند منجر به گسترش این بیداری نه تنها در جهان اسلام بلکه سایر نقاط دنیا شود.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس نهم ادامه داد: کمک نهادهای مختلف به سازمان اوقاف از جمله مجلس شورای اسلامی منجر به حل مشکلات در عرصه‌های مختلف به ویژه معضلات فرهنگی خواهد شد.
مدیرکل سابق اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: هر اندازه جمهوری اسلامی ایران در گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کند به همان اندازه شاهد خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در جهان اسلام به ویزه در منطقه خاورمیانه خواهیم بود.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 140291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha