صوت زیبا موهبتی است الهی نه امری اکتسابی

استاد مصری و داور مسابقات قرآن با اشاره به وجود سبک های متنوع در جهان قرائت گفت: صوت و لحن زیبا موهبت الهی است که به هرکسی اعطا نمی شود.

دکتر احمد احمد نعینع، قاری مصری و داور مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به تعریف و اسلوب فنی قرائت به عنوان سبک به خبرنگار شبستان گفت: صوت و لحن فقط از جانب خدا ست کسی آن را نمی آموزد بلکه آن یک موهبت الهی است.
وی افزود: در اجرای فنی یک سبک باید بدانیم کسی نمی به شما بیاموزد که مثل استاد عبدالباسط قرائت کنید و این یک لطفی است از جانب پروردگار که به هر کسی اعطا نمی شود.


وی با اشاره به برخی از تفاوت بین سیک های قاریان مصری خاطر نشان کرد: محمود شحات از پدرش تقلید می کند اما تلاوت او اضافاتی دارد یعنی از پدر در اجرای الحان تقلید می کند و سپس تحریر ها و چاچوب های مخصوص خود را به آن اضافه می کند.
وی با اشاره به توانمندی قاریان و ایرانی در اجرای فنی تلاوت تصریح کرد: قاریان ایرانی از اساتید مصری تقلید می کنند قاریان مصری زبانشان عربی است و با حس فرهنگ عرب تلاوت و با آن زندگی می کنند.
نعینع عنوان کرد: قاریان ایرانی بعد از تقلید ممکن است اضافاتی در قرائت از خودشان داشته باشند همچون محمود شحات در قاریان مصری.


وی با اشاره به تلفیق سبک های مختلف قاریان مصری با هم برای قاریان ایرانی تصریح کرد: تقلید از یک قاری به مراتب بهتر بوده و با تمرین و تکرار یک سبک قرائت موثرتر از ترکیب آنها است.
وی با اشاره به آمادگی خود برای اجرای یک تلاوت در محافل قرآنی اظهار کرد: آیاتی را که برای تلاوت در مجالس قرآنی انتخاب می کنم از قبل تعیین نمی کنم بلکه پس از قرار گرفتن در جایگاه تفکر می کنم و با حسی که درآن لحظات دارم آیات را انتخاب و تلاوت می کنم.
پایان پیام/

کد خبر 144193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha