پتانسیل کشاورزی استان اردبیل بی نظیر است

استاندار اردبیل گفت: استانی مثل اردبیل پتانسیل کشاورزی ندارد و فضای استان به گونه ای است که می توانیم درصدر استان های کشور قرار گیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل سید حسین صابری استاندار اردبیل صبح امروز(24 تیر) در جلسه گارگروه کشاورزی استان اظهار داشت: باید فضای توسعه کشاورزی در استان را مهیا کنیم تا با کنترل کشاورزان بتوانیم در صورت مواجه با مشکل راه حل آن را ارائه دهیم.


وی با اشاره به این مطلب که پرداخت تهسیلات به واحد های فراوری یک ضرورت است ادامه داد: با نظر اعضای این کارگروه و تایید کمیته نظارت برآن پرداخت تهسیلات به بیش از 30میلیون تومان افزایش خواهد یافت.


صابری در پایان سخنان خود با اختصاص سه دهم درصداز محل تسهیلات کشاورزی به اعضای سازمان نظام مهندسی به عنوان کمیته نظارتی طرح های کشاورزی اعلام موافقت کرد.


در ادامه این جلسه عادل عبد ایمانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل کلیه اراضی شناسایی شده کشاورزی در سطح استان را 39هزاروصدوچهل هکتار و طرح های کاربری شده کشاورزی در سطح استان را حدود 13هزار رو چهارصد هکتار زمین اعلام کرد.


وی تصریح کرد: 123طرح کشاورزی قابل در استان اجرا است که شامل 122طرح حقیقی و یک طرح تعاونی است که با سرمایه گذاری 3میلیارد و صد و بیست و چهار میلیون تومان انجام خواهد شد.


عبد ایمانی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: جمعا 121 طرح کشاورزی نیز با اشتغال زایی یک هزار و پانصد وبیست و چهار نفر و تسهیلات یک میلیاردو نهصدوبیست و پنج میلیون تومان تاکنون اجرا شده است.


پایان پیام/

کد خبر 151399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha