ثبت نام بیش از 2 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت نام بیش از 2 هزار نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در این استان خبر داد.

حجت الاسلام عیسی ساجدی فر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: بیش از 2 هزار و 600 نفر در استان مرکزی از تیر ماه سال جاری در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم ثبت نام کردند.


وی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز در حال اجراست، ادامه داد: این طرح در پی منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اجرا می شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه این طرح طی 4 سال و 4 مرحله اجرا می شود، افزود: مرحله اول این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.


حجت الاسلام ساجدی فر همچنین به سهم استان مرکزی در این طرح اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به تربیت 4 هزار و 640 حافظ و قاری در این استان است.


وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح در سه گروه سنی و دو بخش خواهران و برادران اجرا می شود، اظهار کرد: سنین 7 تا 12 سال جز سی ام، 13 تا 18 سال اجزاء اول و سی ام و 19 سال به بالا اجزاء اول، دوم و سی ام را حفظ خواهند کرد.


حجت الاسلام ساجدی فر تصریح کرد: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بقاع متبرکه استان مرکزی و با هدف تبدیل این اماکن مذهبی به قطب فرهنگی در حال اجرا است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان ابراز امیدواری کرد: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم گام موثری در راستای تحقق منویات مقام عظمی ولایت و انس هر چه بیشتر اقشار جامعه با قرآن کریم باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 161853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha