رصد هلال ماه شوال در فارس از جمعه آغاز می شود

مسئول ستاد استهلال استان فارس گفت: گروه های ستاد استهلال این استان از روز جمعه ( 27 مرداد) برای رصد هلال ماه شوال در نقاط مرتفع فارس و شهر شیراز مستقر می شوند.

حجت الاسلام حسین ملک مکان، مسئول ستاد استهلال استان فارس با اشاره به اینکه رصد هلال ماه شوال در فارس از جمعه آغاز می شود، خبرنگار شبستان گفت: 15 گروه برای رصد هلال ماه شوال از ستاد استهلال استان فارس به نقاط مختلف این استان اعزام می شوند.


وی اظهار داشت: این گروه ها به منظور رصد هلال ماه شوال نیز با تجهیزات کامل و با همکاری استانداری فارس و فرمانداری شیراز روزهای 27، 28 و احیانا 29 مرداد ماه در نقاط مرتفع استان فارس و شهر شیراز مستقر می شوند.


ملک مکان با اشاره به اینکه چنانچه عصر روز شنبه ،هلال ماه شوال رویت نشود، این گروه ها روز یکشنبه 29 مرداد نیز هلال ماه را رصد خواهند کرد، تصریح کرد: این گروه ها پس از رصد هلال ماه بلافاصله نتیجه را به دفتر رهبر معظم انقلاب منعکس می کنند.


مسئول ستاد استهلال استان فارس ابراز داشت: دفتر مقام معظم رهبری پس از دریافت گزارش کامل ستادهای استهلال کشور و جمع بندی، آنها را به استحضار رهبرمعظم انقلاب می رسانند و نظرنهایی را ایشان اعلام خواهند کرد.


وی ستاد استهلال استان فارس را یکی از موثق ترین و علمی ترین ستادهای استهلال در کشور عنوان کرد و افزود: این ستاد با بیشترین تعداد گروه ها و تجهیزات لازم درتمام ماه های قمری سال، هلال ماه را رصد و به دفتر رهبر معظم انقلاب گزارش می کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 162701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha