جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات فطره در استان مرکزی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از جمع آوری یک میلیارد و 550 میلیون ریال زکات فطره و کفاره روزه در استان توسط این نهاد خبر داد.

محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره جمع آوری زکات فطره توسط این نهاد گفت: برای جمع آوری زکات فطره و کفاره روزه 832 پایگاه کمیته امداد در سطح استان مرکزی فعال بودند که تا کنون یک میلیارد و 550 میلیون ریال جمع آوری شده است.


وی با اشاره به اینکه این پایگاه ها در تمامی شهرستان های استان مستقر بودند، افزود: تعداد 165 پایگاه در شهرستان اراک،30 پایگاه در شهرستان آشتیان،45 پایگاه در شهرستان خمین،94 پایگاه در شهرستان ساوه ،176 پایگاه در شهرستان شازند،20 پایگاه در شهرستان دلیجان، 15 پایگاه در شهرستان محلات ، 65 پایگاه در شهرستان زرندیه،50 پایگاه در شهرستان کمیجان، 72 پایگاه در شهرستان تفرش، 60 پایگاه در شهرستان خنداب و 40 پایگاه در شهرستان فراهان اقدام به جمع آوری زکات فطره کردند.

 

ولیئی خاطرنشان کرد: در راستای استقرار این پایگاه ها با 387 مسجد در سطح استان تفاهمنامه هایی امضا شد که علاوه بر این تعداد از مساجد تعداد 341 مسجد و 104 پایگاه متفرقه در راستای جمع آوری زکات فطره فعالیت داشتند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 637 میلیون و 754 هزار ریال کفاره و زکات فطره توسط امداد استان جمع آوری شده است، افزود: این میزان زکات جمع آوری شده صرف کمک به محرومان و نیازمندان استان و همچنین صرف اجرای پروژه های عمرانی از قبیل ساخت و مرمت مسکن مددجویان، احداث و تعمیر مساجد و حسینیه ها در مناطق محروم استان شده است.

 

وی اضافه کرد: کار توزیع زکات فطره و کفاره روزه بین محرومان و نیازمندان تحت حمایت این نهاد در استان از روز عید سعید فطر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 164212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha