مساعدت 3 میلیارد ریالی جمعیت هلال احمر استان مرکزی به زلزله زدگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از مساعدت 3 میلیارد ریالی این جمعیت به زلزله زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: مردم نوعدوست و همیشه در صحنه این استان در این مدت، سه میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی کمک کردند.

وی ادامه داد: از این میزان کمک جمع آوری شده، 2میلیارد و 100 میلیون ریال به صورت نقدی و 900 میلیون ریال به صورت غیر نقدی است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: این میزان کمک جمع آوری شده از طریق 50 پایگاه جمعیت هلال احمر این استان در نقاط مختلف با همکاری 46 نفر از کارکنان و 161 نفر از نیروهای داوطلب این جمعیت جمع آوری شد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان از ساعت های اولیه وقوع زلزله، به آذربایجان شرقی اعزام شده بودند.


وی اضافه کرد: در این مدت 92 نفر از کارکنان، نجاتگران وامدادگران این جمعیت به همراه پنج دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودروی نجات، شش دستگاه خودروی سنگین (تریلر)، یک دستگاه اتوبوس، دو دستگاه مینی بوس، دو دستگاه زنده یاب و دو دستگاه خودروی سبک حضور داشتند.


سلیمی گفت:‌ یکهزار و 450 چادر امدادی، سه هزار تخته پتو، 25 تن مواد غذایی شامل برنج، روغن، شکر و حبوبات به ارزش 500 میلیون ریال توسط جمعیت هلال احمر این استان به مناطق زلزله زده در شهرستان های ورزقان، اهر و هریس ارسال شد.


وی ادامه داد: اعزام تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر این استان شامل هشت پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس و دارویی، کارشناس بهداست محیط، روانشناس، دو خبرنگار از تیم خبرنگاران بحران و تجهیزات انفرادی نجات سبک از دیگر اقدامات صورت گرفته جمعیت هلال احمر این استان از زمان وقوع زلزله در این مناطق بوده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان تصریح کرد: کار جمع آوری کمک های مردمی این استان به مناطق زلزله زده شهرستان های وزرقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی پایان یافته اما در صورت نیاز مجدد به کمک، مراتب اطلاع رسانی می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 166624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha