90 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر به بهره برداری می رسد

وزیر مسکن و شهرسازی از افتتاح 90 هزار واحد مسکن مهر به مناسبت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی در آغازین روز از ایام دهه مبارک فجر از روند اجرای پروژه های مسکن مهر در خراسان شمالی بازدید کرد.

 

وزیر مسکن ضمن بازدید از این پروژه ها گفت: 90 هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر در ایام مبارک دهه فجر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

 

وی این واحدها را مربوط به 17 استان کشور و در شهرهای بالای 25 هزار جمعیت و شهرهای جدید اعلام کرد.

وی افزود: 40 هزار واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سالجاری در قالب مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 

نیکزاد همچنین گفت: یک میلیون و 900 هزار مسکن مهر در سطح کشور در دست ساخت است که 600 هزار آن در مناطق روستایی است.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد 200 هزار واحد در بافت فرسوده و یک میلیون و 100هزار واحد نیز در شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر است.

 

نیکزاد گفت: برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی مهر در قالب شرکتهای تعاونی، انبوه سازان و خودمالکی 200 تا 250 میلیون ریال تسهیلات در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

 

وی گفت: 80 درصد از تسهیلات مورد نیاز ساخت مسکن مهر در مناطق شهری کشور از طریق بانک مسکن و تسهیلات 100 میلیون ریالی مسکن روستایی نیز از طریق پنج بانک دولتی پرداخت می شود.

 

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده وزارت مسکن و شهرسازی و کمک دولت بویژه حمایت رییس جمهور یک میلیون و 900 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 90 به بهره برداری می رسد.

 

وی اظهار داشت: از این تعداد 500هزار واحد مسکونی در هفته دولت سال آتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نیکزاد همچنین گفت: تا پایان سال 90 تمام متقاضیان واجد شرایط مسکن مهردر سطح کشور خانه دار می شوند و در این راستا مقدمات کار در دولت فراهم شده است.

 

وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: در دهه فجر 25 بیمارستان 10 تا 220 تختخوابی نیز در سطح استانهای کشور به بهره برداری می رسد.

وی در مورد عدم تخصیص اعتبار لازم برای سایت اداری استان خراسان شمالی گفت: برای ایجاد این سایت دولت 330 میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده که تاکنون 44 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

 

وزیر مسکن و شهرسازی تاخیر در اجرای این پروژه را عدم تخصیص به موقع اعتبار از سوی معاونت راهبردی رییس جمهوری عنوان کرد.

نیکزاد اضافه کرد: وزارت مسکن و شهرسازی در لایحه بودجه سالجاری اعتبار مورد نیاز برای این پروژه پیش بینی کرده که در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکل مالی ایجاد سایت اداری استان خراسان شمالی بر طرف خواهد شد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 16869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha