اعزام کاروان سرود بچه‌های مسجد به پیاده‌روی اربعین/ اجرای سرودهای آیینی در نجف، کربلا و کاظمین

کانون فرهنگی هنری «شهید حاج حسین محمدیانی» به منظور انجام فعالیت‌های هنری در پیاده‌روی اربعین، کاروان سرود «شهید مدافع حرم مهدی  موحدنیا» را به عراق اعزام می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری به همت بچه های مسجد همچون چند سال اخیر با برپایی موکب و تدارک برنامه ها و فعالیت های متنوع آماده حضور پرشور در حماسه اربعین حسینی و ارائه خدمات در محورهای اسکان، پذیرایی، اطعام و فعالیت های فرهنگی هنری می پردازند.

ازجمله کانون های فرهنگی هنری که برای دومین سال با اعزام گروه سرود بچه های مسجد در اربعین حسینی حضوری فرهنگی هنری دارد، کانون «شهید حاج حسین محمدیانی» است که در جوار مسجد افتخار شهرستان سبزوار فعالیت می کند. در این راستا این کانون، کاروان گروه سرود «شهید مدافع حرم مهدی  موحدنیا» را فردا (پنجشنبه، 2 شهریورماه) به عراق اعزام می کند.

اعزام کاروان سرود بچه‌های مسجد به پیاده‌روی اربعین/ اجرای سرودهای آیینی در نجف، کربلا و کاظمین

«قدرت خوشدل»، مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید حاج حسین محمدیانی» با اعلام این خبر، بیان کرد: شهید محمدیانی که کانون فرهنگی هنری مسجد افتخار به نام ایشان مزین است و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که پس از جنگ بر اثر عوارض سلاح های شیمیایی به مقام شهادت نائل شد، آرزو داشت بعد از اتمام دفاع مقدس به نقالی و روایتگری اخلاص، رشادت و شجاعت رزمندگان در جبهه ها بپردازد و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کند.

وی ادامه داد: همسو با این آرزوی شهید و نیز بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت های هنر برای انجام فعالیت های فرهنگیِ اثرگذار، کانون فرهنگی هنری «شهید حاج حسین محمدیانی» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از هنر را وجهه همت خود قرار داده است و در سال 98 گروه هنری شهید موحدنیا را راه اندازی کردیم که فعالیت هایی همچون پرده‌خوانی، نمایش عاشورایی، سرود و تواشیح را انجام می دهد.

خوشدل تصریح کرد: در همین راستا برای دومین سال پیاپی کاروان گروه سرود «شهید مدافع حرم مهدی  موحدنیا» برای اجرای برنامه در مواکب اربعین در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین به عراق اعزام می شود و از سوم تا نُهم شهریور اجرا دارد.

اعزام کاروان سرود بچه‌های مسجد به پیاده‌روی اربعین/ اجرای سرودهای آیینی در نجف، کربلا و کاظمین

وی درباره جدول برنامه این کاروان ابراز کرد: علاوه بر سرود «کربلای حسین(ع)» که به دو زبان فارسی و عربی اجرا می شود، شش سرود دیگر برای اجرا در این ایام در نظر گرفته شده است که در 60 موکب و هر موکب دو اجرا، انجام می شود.

خوشدل درباره تعداد اعضای کاروان سرود بچه های مسجد افتخار سبزوار، اعلام کرد: 26 نفراز نوجوانان و جوانان زیر 18 سال مسجدی همراه با دو تن از رزمندگان دفاع مقدس و نیز یک تن از جانبازان عازم این سفر هستند و می کوشند تا با اجرای سرودهای عاشورایی، امام رضایی و اربعینی فعالیت های فرهنگی نیز به خدمات اربعینی موکب ها اضافه شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید حاج حسین محمدیانی» با اشاره به سابقه حضور گروه سرود شهید موحدنیا در اردوهای راهیان نور، بیان کرد: پس از بازگشت از مراسم اربعین و به دعوت آستان قدس رضوی گروه برای اجرا در ایام شهادت امام رضا(ع) روزهای 22 تا 25 شهریور ماه در مشهد مقدس حضور می یابد پس از آن نیز برای هفته گرامیداشت دفاع مقدس آماده می شود.

اعزام کاروان سرود بچه‌های مسجد به پیاده‌روی اربعین/ اجرای سرودهای آیینی در نجف، کربلا و کاظمین

وی با اشاره به استقبال بالای بچه های مسجد افتخار برای حضور در کاروان سرود «شهید مدافع حرم مهدی  موحدنیا» و پیاده روی اربعین، گفت: 50 درصد هزینه این سفر توسط کانون با همکاری سپاه و شرکت جوان سیر ایثار و 50 درصد هم توسط خانواده نوجوانان و جوانان تأمین شده است. این کاروان فردا در آیینی ویژه برای حضور در پیاده روی اربعین در جمع مسجدی ها بدرقه می شود.

گفتنی است، شهید مدافع حرم مهدی موحدنیا متولد سال 66، مسول پشتیبانی کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی بود که در سال 96 در آخرین عملیات منطقه بوکمال به شهادت رسید.

کد خبر 1621399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha