رویکرد دستگاه دیپلماسی در توجه به همسایه‌ها از نقاط قوت دولت سیزدهم است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حضور رییس جمهور بین مردم مایه دلگرمی و قوت قلب مردم است، گفت: رویکرد دستگاه دیپلماسی در توجه به همسایه ها از نقاط قوت دولت سیزدهم است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هفته دولت گفت: طبیعتا در هر مجموعه ای نقاط قوت و ضعفی وجود دارد و دولت هم مستثنی نیست، همان گونه که ممکن است در مجلس وجود داشته باشد در دولت هم این نقاط ضعف وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور میدانی دولتمردان چه شخص رییس جمهور، چه وزرا و چه استانداران در بین مردم باعث دلگرمی و قوت قلب مردم است؛ ضمن اینکه افزایش نشاط اجتماعی و روحیه جامعه می شود و مردم احساس می کنند که می توانند درددل هایشان را مستقیما با مسئولان کشور مطرح کنند.

وی ادامه داد: این سفرهای استانی و حضور در بین مردم برای دولتمردان نیز از این بابت که مستقیما گرفتار مشکلات و مسایل را می بینند و رصد می کنند و بهتر می توانند تصمیم بگیرند می تواند مفید باشد.

نخعی رویکرد دستگاه دیپلماسی کشور در مورد توجه به همسایه ها نیز را از دیگر نقاط قوت دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: ما جزء معدود کشورهایی هستیم که تعداد زیادی همسایه داریم، با 15 کشور دنیا همسایه هستیم و طبیعتا باید یک رویکرد مشخص و برنامه دقیقی برای ارتباط با همسایگان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته کمتر به این موضوع توجه می شد منتهی این دولت خوشبختانه در مورد ارتباط با همسایگان، تقویت دیپلماسی مرزی و تقویت دیپلماسی منطقه ای اقدامات خوبی را آغاز کرده است و پیگیری های خوبی را انجام می دهند. یک سری مناقشات با برخی از کشورهای همسایه مثلا ترکمنستان و عراق در موضوعات مربوط به انرژی داشتیم که در سایه همین همدلی ها و ارتباطات موثر تا حدود زیادی مرتفع شده است که این سیاست باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1621670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha